احتمال بیشتر نقص جنین در مادران کم‌غذا

گروه سلامت: یک متخصص تغذیه گفت: نخوردن غذا در دوران بارداری نوزاد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و احتمال بروز خطراتی از جمله احتمال سقط جنین، نقایص جنین مثل لب‌شکری شدن، بروز عوارض پس از زایمان و احتمال تولد نوزاد کم‌وزن را افزایش می‌دهد. سعید حسینی در گفتگو با فارس افزود: معمولا تغییرات هورمونی پیش از افزایش وزن در دوران بارداری ایجاد و باعث خستگی و تهوع می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۳۵۰

وی گفت: اگر فردی دچار اختلالات خوردن است و خوب غذا نمی‌خورد، تهوع صبحگاهی برای او یک مشکل بسیار جدی محسوب می‌شود؛ زیرا تهوع، خوردن را مشکل‌تر می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: زنانی که دچار اختلالات خوردن هستند، نسبت به زنان سالم، دوره‌های تهوع و استفراغ طولانی‌تری دارند. بنابراین لازم است افرادی که در گذشته یا حال دارای سابقه اختلالات خوردن هستند، حتما به پزشک مراجعه کنند.

حسینی اضافه کرد: بارداری معجزه تکامل زندگی برای زنان است. در برخی خانم‌هایی که دچار اختلالات خوردن هستند، باعث می‌شود آنها مواظب خودشان باشند و خوب غذا بخورند و بارداری آنها را به سمت درست هدایت می‌کند.

وی گفت: زنان در طول دوران بارداری، دوره‌های گرسنگی، پرخوری و رفتارهای پاکسازی کمتری (نسبت به دوران قبل از بارداری) دارند. وقتی علائم بیماری تحت کنترل باشد، جنین در حال رشد، شانس بیشتری برای بقا دارد.

حسینی افزود: نخوردن غذا در دوران بارداری نوزاد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و احتمال بروز خطراتی از جمله احتمال سقط جنین، احتمال نقایص جنین مثل لب‌شکری شدن، احتمال بروز عوارض پس از زایمان و احتمال تولد نوزاد کم‌وزن را افزایش می‌دهد.

وی گفت: افزایش وزن مادر تنها ناشی از افزایش جنین نیست؛ بلکه توده عضلانی رحم افزایش می‌یابد، سینه‌ها بزرگ می‌شوند، فعالیت و اندازه غده تیروئید بیشتر می‌شود و حجم خون مادر برای تامین ذخایر خونی نوزاد افزایش پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها