هشدار مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران:

نام کارخانه‌های متخلف را اعلام می‌کنیم

گروه اقتصاد: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: پس از کنترل و بازرسی‌های صورت گرفته اگر تولیدکنندگان نسبت به اصلاح روند تولید، مطابق با استانداردهای تعریف شده اقدام نکنند، نام آنها اعلام می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، مهدی پورهاشم دیروز در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 630 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری هستند که براساس مصوبه دولت که از سوی معاون رئیس جمهور نیز ابلاغ شده است، تعداد کالاهای مشمول استاندارد اجباری تا پایان سال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۹۵۳۹۷

وی با اشاره به این که این مصوبه با وجود ابلاغ، تاکنون اجرایی نشده است، گفت: امید می‌رود نحوه اجرای این مصوبه تا آخر امسال مشخص شود. وی همچنین از بررسی عملکرد تجهیزات استریلیزه کردن وسایل پزشکی از اول آذر ماه در کشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار عملکرد انواع اتوکلاو و آون‌های استریل خشک به کار رفته در زنجیره سلامت و بهداشت عمومی در محل‌های مورد استفاده از آنها، تست و بازرسی می‌شوند و تمامی دارندگان و کاربران تجهیزات مذکور در مراکز مرتبط باید در اجرای این طرح، همکاری لازم را به عمل آورند.

وی همچنین با اشاره به کنترل ترازوهای استان تهران از سال 86 گفت: تاکنون 3 بار ترازوهای استان تهران مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته و تخلفات در این زمینه کاهش یافته است.

پورهاشم همچنین با اشاره به کمفروشی در برخی پمپ بنزین‌ها در سال‌های گذشته گفت: با بازرسی و کنترل‌هایی که از پمپ بنزین‌ها صورت گرفت، خوشبختانه کم‌فروشی از 2/28درصد در اواخر سال 86 به 4/0 درصد کاهش یافته که رقم قابل توجهی است.وی همچنین درخصوص عملکرد طلافروشی‌ها گفت: با بازرسی‌ها و کنترل‌های صورت گرفته، تخلفات طلافروشانی که طلا را با کمتر از عیار استاندارد به مردم می‌فروختند، از 5/73 درصد به کمتر از 15 درصد کاهش یافته است. همچنین با سازماندهی انجام شده، 476 تولیدکننده مصنوعات طلا دارای کد شده‌اند و فروشندگان طلا نیز موظفند طلایی‌ که به مردم عرضه می‌کنند، همراه با کد ارائه کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین با اشاره به تولید 20 نوع عسل غیراستاندارد گفت: هر چند عسل مشمول استاندارد اجباری نیست، ولی عسل تولیدی باید ویژگی‌هایی را که در استاندارد ملی تعریف شده است، دارا باشد که متاسفانه از میان حدود 60 نوع عسلی که در بازار به فروش می‌رسد، 20 نوع آن غیراستاندارد است و در برخی از این عسل‌ها، بیش از حد از شکر استفاده می‌شود و می‌توان گفت؛ مربای غلیظ شده به دست مردم داده می‌شود.

20 نوع عسل غیراستاندارد

وی بدون اعلام نام این نوع عسل‌ها گفت: نام متخلفان به قوه قضاییه داده شده است تا در صورت صلاحدید اعلام شود؛ اما در صورت تداوم روند کنونی تولید کارخانه‌هایی که تخلف می‌کنند، اسامی آنها اعلام خواهد شد.وی همچنین درباره کیفیت آب مصرفی شهروندان تهرانی گفت: در نمونه‌گیری که شهریور ماه صورت گرفت، هیچ‌گونه آلودگی میکروبی و شیمیایی مشاهده نشده است، البته نمونه‌گیری‌ها مطابق با استانداردهای تعریف شده و با حساسیت‌ بالا به صورت دوره‌ای انجام می‌شود که آذر ماه نیز نمونه‌گیری خواهیم داشت. پورهاشم درباره آخرین وضعیت کیفی تولیدات سوسیس و کالباس گفت: متاسفانه در برخی تولیدات سوسیس و کالباس از بافت‌هایی همچون پوست، غضروف، رگ و پی و ... استفاده می‌شد که با کنترل و بازرسی صورت گرفته نام 18 محصول غیراستاندارد اعلام و با آنها برخورد شد که البته پرونده آنها در مراجع قضایی نیز در حال پیگیری است.وی افزود: با نظارت و کنترل‌ و آخرین آزمایش‌هایی که از محصولات تولید شده صورت گرفته، وضعیت کیفی تولیدات آنها بهتر شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی استاندارد کیفیت گفت: این همایش 2 آذر با حضور 6 کشور خارجی برگزار می‌شود که تاکنون حضور نمایندگان کشورهای ترکیه، سوریه و افغانستان قطعی شده و کشورهای آذربایجان، تاجیکستان و قزاقستان نیز به احتمال 90درصد در آن شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که این موسسه نباید فقط نقش پلیس را بازی کند، گفت: حمایت از تولیدکنندگان یکی از وظایف‌ماست و باید فضا و زمینه برای فعالیت آنها فراهم شود.

وی گفت: با مذاکراتی که میان طرف‌های ایرانی با نمایندگان 6 کشور مهمان صورت خواهد گرفت، امیدواریم مشکلات فی مابین در مورد استاندارد کالاهای وارداتی و صادراتی حل شود و به گسترش مبادلات بینجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها