شهرستان طارم مقام نخست تولید زیتون را در کشور داراست . مدیرجهاد کشاورزی طارم گفت : در28 استان زیتون برداشت می شود که شهرستان طارم با تولید بیش از 28 هزارتن مقام نخست را دارد .
کد خبر: ۲۸۸۱۷۰

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسعود زنگنه افزود : این شهرستان با 13 هزار و 400هکتار باغ زیتون از نظروسعت کشت هم در رتبه سوم قرار دارد .

وی به فعالیت بیش از 7 هزارو 500 خانوار بهره بردار زیتون درشهرستان طارم اشاره کرد و گفت : امسال درآمد حاصل از برداشت زیتون کنسروی از ارقام زرد ، شنگله، ماری و گلوله در این منطقه 196 میلیارد ریال است .

به گفته مدیر جهاد کشاروزی طارم زیتون تولیدی این شهرستان به دلیل ایزوله بودن منطقه، شرایط اقلیمی خاص و نیاز نداشتن به مبارزه شیمیایی با آفات، طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

زنگنه یادآور شد : محصول زیتون طارم علاوه برفروش درمناطق مختلف کشوربه صورت کنسروی به کشورهای حوزه خلیج فارس آلمان و مالزی صادر می شود .

شهرستان طارم با 43 هزارو 460 نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال شهرزنجان واقع شده است که حدود 38 هزار نفر جمعیت ساکن در روستاهای این شهرستان به امور کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها