رئیس‌جمهور در همایش عملیات روانی و رسانه:

غرب به دنبال تماس با ایران است

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به فضاسازی کشورهای غربی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: این همه سروصدایی که غرب به راه انداخته، به این دلیل است که ایستادگی رهبر معظم انقلاب، هیمنه آنها را از بین برده و باعث از کار افتادن شورای امنیت و دیگر ساختارها شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در همایش عملیات روانی و رسانه افزود: در حال حاضر غربی‌ها در امور مهم کاری از دستشان برنمی‌آید و به دنبال خط تماسی با ما هستند تا بتوانند به ساختارهای قدیمی سامان دهند.
کد خبر: ۲۸۶۸۱۱

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران هم‌اکنون به عنوان حقیقت مسلم در جهان خودنمایی می‌کند، ادامه داد: در برابر این انقلاب، جبهه‌ای گسترده از سلطه‌گران، مستکبران و خودخواهان صف‌آرایی کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تقریبا همه مناسبت‌های امروز جهان متاثر از این جبهه‌بندی است، اظهار کرد: مهم‌ترین ابزار جبهه استکبار در برابر انقلاب اسلامی، ابزار تبلیغ و عملیات روانی است و البته این موضوع تازگی ندارد.

عملیات روانی، کاراتر از ابزار نظامی است

رئیس‌جمهور، عملیات روانی و تبلیغ را بسیار موثرتر و کاراتر از ابزارهای اقتصادی و نظامی دانست و تصریح کرد: معتقدم زرادخانه‌های هسته‌ای و بمب‌ها و موشک‌های دشمنان، یک عملیات فریبنده است و جبهه اصلی مستکبران با نظام ما جبهه‌ای تبلیغی و رسانه‌ای است.

وی با اشاره به صحنه‌های موجود در دنیای امروز و از جمله ماجرای فلسطین افزود: اساس تاسیس رژیم صهیونیستی و ادامه یافتن آن تا امروز بر مبنای عملیات روانی استوار بوده است و اگر موضوع عملیات روانی را از این رژیم بردارید چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این‌که در مقابل عملیات روانی دشمن باید از موضع فعال برخورد کرد، گفت: در بسیاری از اوقات، دشمن دست به طراحی یک صحنه می‌زند و ما باید هوشیار باشیم که در صحنه دشمن شروع به دویدن نکنیم. وی با بیان این‌که باید در این موارد از موضع فعال عمل کرد و صحنه را تغییر داد، تاکید کرد: رئیس رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، عکس‌هایی را نشان داد که بگوید هولوکاست واقعیت دارد؛ در حالی که دوستانش گفتند بیچاره تو فریب خورده‌ای.

در مواجهه با عملیات روانی دشمن باید موضوع را عوض کرد

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در مواجهه با عملیات روانی جبهه استکبار،باید موضوع بحث را عوض کرد و این یعنی هجوم و البته هجوم سازنده.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که چرا جبهه استکبار از طرح موضوع هولوکاست اینقدر عصبانی شده است، تصریح کرد:‌ علت آن روشن است. سوال کردن درباره هولوکاست، موضع جبهه انقلاب اسلامی را از حالت انفعال به موضع فعال تبدیل کرده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اکنون به هر نحوی که درباره هولوکاست صحبت کنیم، آنها در موضع انفعالند و به همین دلیل است که در سازمان ملل تصویب کردند احدی حق ندارد در این باره صحبت کند. احمدی‌نژاد افزود: در مصاحبه‌های اخیرم نیز مشاهده کردید یک سوال را تکرار می‌کردند و آن این بود که آیا موضوع هولوکاست اتفاق افتاده است یا خیر که اگر پاسخ مثبت یا منفی داده می‌شد، آنها در موضع حمله قرار می‌گرفتند، بنابراین باید در این گونه مواقع صحنه را عوض کرد.

امام خمینی(ره)‌ هرگز از موضع انفعال عمل نکرد

رئیس‌جمهور هنر بزرگ حضرت امام خمینی(ره) را عوض کردن صحنه در مواجهه با جبهه استکبار بیان کرد و گفت: هیچ‌کس به یاد ندارد که حتی یک بار امام راحل از موضع انفعال عمل کرده باشند. وی مفهوم ولایت و امامت را حرکت پیشتاز، فعال و غیرمنفعل توصیف کرد و افزود: امام و ولایت در عالم هستی تعبیه شده است تا اجازه ندهد صالحان منفعل شوند. رئیس‌جمهور نقطه کمال جبهه حق را برگ برنده نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اصلا ولایت فقیه بنا شد تا این هدف را محقق کند.

شعار دموکراسی در آمریکا، یک دروغ بزرگ است

رئیس‌جمهور، شعار دموکراسی در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا را یک دروغ بزرگ خواند و اظهار کرد: سنگین‌ترین خفقان امروز در آمریکا و اروپا حاکم است و این یک واقعیت است، نه یک ادعای صرف.

وی بیشترین سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها را در رسانه دانست و تاکید کرد: این موضوع به این دلیل است که ابزار اصلی عملیات روانی دشمن تبلیغات پیچیده رسانه‌ای است و این نیازمند عمل متقابل است. رئیس‌جمهور با بیان این‌که جبهه استکبار خودش رسانه و اهداف آن را تعریف کرده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در مسیر آنها حرکت کنیم حتما منفعل هستیم، بنابراین باید قوانین و روش‌های خودمان را تعریف کنیم.

وی با اشاره به این‌که اگر ما هزار سال در مسیری که آنها طراحی کرده‌اند حرکت کنیم، قطعا به نقطه مطلوب نمی‌رسیم، افزود: این موضوع را با برخی کشورها مطرح کرده‌ایم و پذیرفته‌اند.

پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط، یک فضاسازی جدید است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این همایش، ‌عملیات روانی و جنگ نرم را به عنوان واژگانی دانست که در دهه اخیر مطرح شده‌اند و افزود: زوایای این مسائل، پس از انتخابات در کشورمان بیشتر پدیدار شد.

به گزارش فارس، لاریجانی افزود: محور کار رسانه‌های غربی برای مدتی القای مخفی‌کاری و عدم تمکین از سوی ایران بود و طوری این را با کار رسانه‌ای جلوه داده بودند که بیرون آوردن آن از ذهن جامعه بین‌المللی، سخت بود.

لاریجانی افزود: آنها مبارزه با تروریسم را برجسته کردند، سپس اشغال افغانستان و عراق را در پیش گرفتند، حال این سوال وجود دارد که آنها کدام یک از تروریست‌ها را دستگیر کرده‌اند. وی ادامه داد: آنها می‌خواستند تئوری مدیریت جهانی‌‌اشان را مسلط کنند و مساله تروریسم برای آنها دستاویز بود.

وی با بیان این‌که قدرت نرم را ما نیز دنبال می‌کنیم، گفت: تفاوت در اینجاست که در بحث تئوری قدرت نرم موضوع سلطه برای آنها پراهمیت می‌شود، اما هدف ما از دنبال کردن این تئوری، عدالت به معنی فراگیر آن است.

لاریجانی با تاکید بر این‌که جامعه باید شگردهای دشمن در جنگ نرم را بشناسد، گفت: لازمه اول این کار، وجود نوعی ذهن فوق فکری نزد صاحب‌نظران رسانه‌ای و مدیران است.

وی با تاکید بر این‌که استفاده از ظرفیت‌های مردمی، امری ضروری است، افزود: در شرایط فعلی، آمریکا به سمت قدرت نرم در پیش است که شاید دلیل آن، بن‌بست‌هایی است که آنها در عراق و افغانستان با آن مواجه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها