سازمان سنجش اعلام کرد:

6 شیوه سوء استفاده از کنکوریها

سازمان سنجش با ذکر 6 نکته کلیدی که دقت در آنها از سوی داوطلبان کنکور می تواند مانع سواستفاده موسسات کنکور باشد ، تاکید کرد: تماس تلفنی فردی که خود را از کارکنان سازمان معرفی می کند و با دادن وعده مبالغی را اخذ و سپس ناپدید می شود مورد تایید نیست.
کد خبر: ۲۸۶۷۵۳

به گزارش مهر ، سازمان سنجش آموزش کشور نکاتی را جهت تنویر افکار عموم داوطلبان و همچنین خانواده های آنها در برخورد با اشکال متفاوت تبلیغاتی موسسات کنکور و سو استفاده از داوطلبان اعلام کرده است.

1- سازمان سنجش با هیچ سایت، رسانه، روزنامه و... در زمینه انتخاب رشته، اعلام نتایج، طراحی سئوال همکاری نمی کند.

سازمان سنجش تاکید کرده است استفاده موسسات از واژه سنجش در نامگذاری موسسه، مرکز و آموزشگاه که نوعی همکاری موسسه با سازمان سنجش را تداعی کند مورد تایید سنجش نیست و این موسسات اصلا مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور نیستند.

2- سازمان سنجش به سو استفاده از نشانی اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی سازمان و تغییر آن در بخش آخر آدرس با پسوندهایی از قبیل www.sanjesh.com , www.sanjesh.ir , www.sanjesh.net , www.konkoor.com , ... اشاره کرده و تاکید کرده است آدرس اینترنتی سازمان http://www.sanjesh.org بوده و سایر آدرس ها و مواد مشابه هیچگونه ارتباطی با سازمان نداشته و مورد تایید سازمان نیست. بدیهی است که سازمان سنجش مطالب منتشر شده (اخبار، اطلاعیه ها، اعلام نتایج، مشاوره انتخاب رشته) در این سایتها را تایید نمی کند.

3- سازمان سنجش با هیچ موسسه، آموزشگاه و رسانه ای در زمینه برگزاری آزمون های آزمایشی دوره های فراگیر پیام نور، کلاس های آمادگی و مشاوره و انتخاب رشته همکاری نمی کند.

4- ارسال بروشورهای تبلیغاتی به منازل داوطلبان و بکارگیری نام سنجش در متن آگهی و پیام تبلیغاتی یکی دیگر از مواردی است که مورد نقد و تاکید سازمان سنجش قرار گرفته است. سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است به هیچ وجه برشورهای تبلیغاتی و... برای داوطلبان ارسال نمی کند.

4- تبلیغ سئوالات تضمینی و قبولی تضمینی به طوری که وانمود می شود موسسه تبلیغ کننده به سئوالات آزمون دسترسی دارد و یا با بهره مندی از اساتید طرح سئوالات نسبت به برگزاری آزمونهای آزمایشی اقدام می کنند نیز از دیگر نکاتی است که سازمان سنجش با رد و تکذیب آن تاکید کرده است که دسترسی به سئوالات استاندارد سازمان سنجش امری غیر ممکن است و اساتید طرح سئوال اجازه همکاری با هیچگونه موسسه و آموزشگاهی را ندارند.

سازمان سنجش تاکید کرده است از آنجا که بسیاری از مطالب منتشر شده در وبلاگ ها، فرم ها و سایت های شخصی در خصوص آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور خلاف واقع و از روی سودجویی و بالا بردن بازدید کننده است توصیه می شود داوطلبان در این خصوص تنها به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی WWW.SANJESH.ORG مراجعه کنند. بدیهی است در صورت لزوم، ما شما را به پایگاه های اینترنتی مورد تایید هدایت خواهیم کرد.

5- تبلیغ موسسات در زمان توزیع مدارک ثبت نامی در باجه های پست به گونه ای که با دادن دفترچه های تبلیغاتی و یا فرمهایی که اطلاعات داوطلبان در آن درخواست شده است به نظر می رسد موسسه تبلیغ کننده مورد تایید سازمان سنجش است و یا از این اقدام مطلع است از دیگر مواردی است که سازمان سنجش به آن واکنش نشان داده و تاکید کرده است که به هیچ عنوان این تبلیغات مورد تایید سازمان سنجش نیست.

سازمان سنجش در این زمینه تاکید کرده ست: متاسفانه برخی از دست اندرکاران توزیع بدون اطلاع سازمان سنجش و صرفا جهت سو استفاده اقداماتی از این قبیل را انجام می دهند لذا توصیه می شود از تکمیل اطلاعات درخواستی در این فرم ها جدا خودداری شود.

سازمان سنجش تاکید کرده است: پخش پیام تبلیغ از صدا و سیما یا روزنامه های کثیر الانتشار بدین معنی نیست که فعالیت این موسسات و آموزش گاه ها قانونی و مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.

6- از دیگر اشکالات تبلیغاتی موسسات که سازمان سنجش به آن اشاره کرده است این است که فردی با داوطلبی به صورت تلفنی صحبت کرده و خود را از کارکنان سازمان معرفی می کند و از این طریق با دادن وعده و وعید مبالغی را اخذ و سپس ناپدید می شود. سازمان سنجش تاکید شده است که این نوع تماسها نیز به هیچ عنوان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نیست.

سازمان سنجش آموزش کشور متذکر شد این سازمان در هیچ استان، شهرستان و شهری شعبه یا مرکزی نداشته و به عموم داوطلبان گرامی و خانواده آنان توصیه می شود در برخورد با تبلیغات واهی و اغواگرایانه موسسات سود جو، واقع بینانه و آگاهانه عمل کنند.

سازمان سنجش تاکید کرده است در صورت مشاهده هرگونه سواستفاده و تخلف از سوی موسسات آموزشی مراتب را به اطلاع حفاظت آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور از طریق پست الکترونیکی ذیل به نشانی: hefazatazmon@sanjesh.org اعلام کنید تا موضوع را مورد پیگیری قانونی قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها