گروه سیاسی: آیت‌الله مهدوی کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از میانجیگری بین گروه‌های سیاسی در جهت ایجاد آشتی بین آنها استقبال کرده و آن را پذیرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با ایسنا، در تشریح این مطلب گفت: البته هنوز ساز و کارها و چگونگی سازماندهی این امر مشخص و تعریف نشده است. وی گفت قرار است کمیته 7 نفره که جامعه روحانیت مبارز از 2 هفته پیش تشکیل داده است، این ساز و کارها و موضوعاتش را که به عنوان میانجیگری مطرح است، بررسی و مشخص کند و در ارتباط با آن راهکار ارائه کند تا تصمیمات لازم گرفته شود. حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی، یکی دیگر از اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز گفت: آیت‌الله مهدوی کنی مانند دیگر اعضای جامعه روحانیت مبارز درصدد هستند تا از سقوط کسانی که زمانی یار امام (ره) بودند جلوگیری کنند. وی افزود: در اینجا بحث جوشکاری این افراد با انقلاب مطرح نیست، بلکه بحث جلوگیری از سقوط آنهاست.
کد خبر: ۲۸۶۶۲۱

در پی حوادث پس از انتخابات و آنچه ایجاد فاصله بین گروه‌های سیاسی نظام و برخی افراد انقلابی مطرح شد، راهکارهایی از سوی عقلای جناح اصولگرا جهت ایجاد وحدت ملی ارائه شد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح علی مطهری فرزند شهید مطهری اشاره کرد. او پیشنهاد کرده بود برخی شخصیت‌ها مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی، ناطق نوری و علی لاریجانی بین گروه‌های سیاسی میانجیگری کنند. در پی این پیشنهاد، سیدرضا اکرمی از اعضای جامعه روحانیت از این موضوع استقبال و اعلام کرد که آیت‌الله مهدوی‌کنی در این ارتباط می‌تواند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته باشد. این پیشنهادها با استقبال اکثریت گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا مواجه شد؛ اگرچه اصلاح‌طلبان پیشنهاد دادند که به این هیات میانجیگری افرادی از این جریان نیز اضافه شود.

در ارتباط با پیشنهاد میانجیگری آیت‌الله مهدوی‌کنی، احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز روز شنبه در گفتگو با روزنامه خبر به این موضوع اشاره کرد که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز مطمئنا راهبردهایی را ارائه خواهد کرد که چگونگی حل موضوع را مشخص کند و زودتر مشکل حل شود.وی همچنین درباره سخنان مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که2 هفته پیش در تلویزیون درباره عدم ضرورت وحدت میان مسوولان و شخصیت‌ها سخن گفته بود، یادآور شد برای جامعه روحانیت مهم آن است که مطالبات رهبر معظم انقلاب تحقق یابد؛ لذا ما آنها را دنبال می‌کنیم. وی یادآور شد که فعالیت‌های آیت‌الله مهدوی کنی به معنای آن نیست که دیگران در این جهت فعالیتی نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها