احمدی‌نژاد: جهان خواستار استفاده از راه‌حل‌های ایران است

گروه سیاسی: رئیس جمهور با تاکید براین که ایران باید پرچمدار علم و اصلاح‌گری در جهان باشد گفت: امروز جهان، خواستار استفاده از راه‌حل‌های ایران برای رفع مشکلات و مدیریت است. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با هیات امنا و استادان دانشگاه علم و صنعت ایران، انقلاب علمی واقعی در ایران را ضروری دانست و گفت: ملت ایران و بویژه دانشگاه‌ها تنها کانونی است که می‌تواند به نیازهای بشریت برای رسیدن به کمال و پیشرفت و سعادت پاسخ دهد. وی با تاکید بر این‌که نظام سلطه با تبلیغات فراوان درصدد تسلط بر کشورهای مختلف است، اظهار کرد: قدرت‌های زورگو و سلطه‌طلب برای تسلط بر ملت‌ها و کشورها از القای دعوا، ایجاد درگیری و انتقال مشکلات خود استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۵۵۶۹

رئیس‌ جمهور با بیان این‌که اندیشه مادی مبتنی بر جدایی از آسمان، به پایان راه رسیده است، گفت: بحران اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشورهای غربی بسیار گسترده و نظام سلطه به پایان راه رسیده است. احمدی‌‌نژاد مطالبات و معیارهای سنجش ملت‌ها را در حال تغییر دانست و تاکید کرد: هر گاه ذهنیت‌ها و مطالبات انسان‌ها عوض شود؛ شرایط بیرونی و جامعه نیز تغییر می‌کند. رئیس ‌جمهور با بیان این‌که امروز شرایط ایران و جهان بسیار استثنایی و ممتاز است، گفت: بشریت در مسیر کمال به نقطه عطف رسیده و در آستانه آغاز دوران جدید است که تحولات و حوادث عصر کنونی نیز به خاطر عبور از این نقطه عطف است. احمدی‌‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود علم را دارای نقش موثر در پیشرفت و رفع مشکلات کشور دانست و گفت: برای ساختن ایران و جهان نیازمند علم همراه با معرفت و ناظر بر رفع نیازهای جامعه هستیم. رئیس‌ جمهور با بیان این‌که ایران دارای بالاترین توانمندی‌ها و بهترین نیروهای انسانی است، تاکید کرد: اعتبارات دانشگاه‌ها در چند سال اخیر 3 برابر شده اما مشکلات رفع نشده است و از همین رو باید ارتباط‌ها از جمله ارتباط صنعت و دانشگاه اصلاح شود.

رئیس‌ جمهور استادان را پایه دانشگاه دانست و گفت: بهترین عناصر دلسوز و فرهنگی در دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول فعالیت و تربیت انسان‌های متعهد و متخصص هستند.

احمدی‌نژاد با استقبال از طرح‌ها و برنامه‌های مطرح شده از سوی استادان دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: دولت با همه توان آماده کمک به اجرای طرح‌های ملی و مهم پیشنهاد شده از سوی دانشگاهیان است.

رئیس جمهور با اشاره به فشارهای دشمنان به جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر، حرکت دولت در مسیر اصلاح و خدمت عالمانه را علت این فشارها عنوان کرد.

دولت به هیچ گروهی وامدار نیست

رئیس‌جمهور گفت:‌ این دولت به هیچ گروه و دسته‌ای جز متن مردم و آرمان‌های انقلابی و الهی مردم، وامدار و بدهکار نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت و پس از انتخاب استانداران جدید اصفهان و قم خطاب به آنان افزود:‌ شما استاندار دولت جمهوری اسلامی هستید، دولتی که از متن مردم برآمده است و نباید جز به خدمتگزاری و تلاش برای ارتقای وضع عمومی ملت عزیز، به چیز دیگری بیندیشید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که باید همه عمر خود را وقف مردم کنیم، خطاب به ذاکر اصفهانی و موسی‌پور تصریح کرد: تعهد شما به متن مردم است، مبادا توجه و رسیدگی بیش از حد به برخی افراد و گروه‌ها شما را از متن مردم بازدارد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید کارهای کلان را دنبال کنید ولی مبادا کارهای کلان، شما را از امورات تک‌تک افراد بازدارد چون مردمی هستند نیازمند که انتهای دسترسی آنها استاندار است و جای دیگری ندارند. هیات وزیران در جلسه خود، علیرضا ذاکراصفهانی و محمدحسین موسی‌پور را به استانداری اصفهان و قم انتخاب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها