برای حفاظت از آثار باستانی

عراق از جامعه جهانی کمک خواست

گروه فرهنگ و هنر: دولت عراق برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی‌اش از جامعه جهانی کمک خواست. به گزارش ایسنا، دولت عراق با بحرانی خواندن شرایط محوطه‌های تاریخی این کشور، خواستار کمک جامعه جهانی برای حفاظت از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی عراق از جمله بقایای شهرهای تاریخی بابل و آشور و همچنین آثار برجای مانده از تمدن اسلامی در این کشور شد.
کد خبر: ۲۸۴۸۶۷

بر اساس این گزارش، مکان‌های تاریخی عراق به‌دلیل سال‌ها جنگ، تحریم و اکنون غارت، در شرایط بحرانی قرار دارد و برای مرمت و نگهداری آنها به میلیون‌ها دلار نیاز است.

در این شرایط، مسوولا‌ن عراقی امیدوارند با بهبود شرایط امنیتی این کشور، گردشگران غربی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری عراق از جمله شهر تاریخی بابل و بقایای باغ‌های معلق بابل به این کشور سفر کنند تا با استفاده از درآمدهای حاصله، آثار تاریخی عراق را مرمت و حفاظت کنند.

در همین حال، وزیر گردشگری و آثار تاریخی عراق، کمک‌های بین‌المللی برای حفاظت از محوطه‌های تاریخی این کشور را ضروری دانست و خواستار اقدام فوری در این زمینه شد.

این در حالی است که کشور عراق در سال 2003 و در آخرین روزهای حکومت صدام نیز شاهد تراژدی غارت 15هزار اثر تاریخی موزه بغداد بود که تا به‌حال تنها شش‌هزار اثر به موزه بازگشته‌اند.

از سوی دیگر، یکی از مقامات ارشد وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق شرایط مناره مشهور الهدبا از اواسط دوره‌ اسلامی در سامرا و شهر تاریخی نمرود در موصل را نیز بحرانی اعلام کرد و خواستار مرمت فوری و حفاظت از آنها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها