جام جم آنلاین - براساس بررسی های وزارت بهداشت انگلیس جمعیت های مهاجر در انگلیس با بالاترین خطر ابتلا به بیماری های روحی و جسمی مواجه هستند.
کد خبر: ۲۸۳۷۲
به گزارش بی بی سی به نقل از بررسی فوق عوامل متعددی از جمله مشکلات ناشی از دسترسی به تاسیسات پزشکی ، عدم آشنایی به زبان انگلیسی و نژادپرستی ضعف نسبی بهداشت گروههای اقلیت را تشدید می کند.
از شش گروه اقلیت نژادی فقط اعضای یک گروه ، یعنی ایرلندی ها ، از وضع بهداشتی مشابه با شهروندان انگلیسی برخوردارند و پنج گروه دیگر در شرایط نامساعدی به سر می برند و موقعیت مهاجران جنوب آسیا - پاکستانی ها و بنگلادشی ها - از همه بدتر است .
مطالعات به عمل آمده در کشورهای گوناگون نشان داده است که میزان بیماری های روانی مهاجران ، چه نسبت به مردم کشور میزبان و یا مردم سرزمین مادری خود آنان ، بیشتر است .
روان شناسان نروژی از سال 1932 به بررسی در این مورد پرداخته و ضمن تایید صحت این نظر ، علت آن را بیگانگی با محیط جدید و آسیب پذیری بیشتر مهاجران اعلام کرده اند.
یکی از مسئولان مرکز دپارتمان خدمات بهداشت روانی در کالج کینگ لندن که به بررسی این امر پرداخته می گوید: کسانی که به عنوان مهاجر یا پناهجو به انگلیس می آیند معمولا قربانی شکنجه بوده ، تهدید شده یا اضطراب و نگرانی شدید را پشت سر گذاشته اند که آمدن به یک محیط جدید این احساس ها را تشدید می کند.
آنان انگلیسی نمی دانند ، نمی دانند چگونه به خدمات دسترسی پیدا کنند و به علت نامشخص بودن وضع اقامت شان از مراجعه به مسوولان وحشت دارند.
همه اینها انزوا و آسیب پذیری آنان را بیشتر می کند آنان به فرض هم که روزی به امکانات دسترسی پیدا کنند ، معمولا بیماریشان بسیار پیشرفته شده و در مراحل بحرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها