کد خبر: ۲۷۷۴۶۵

اما گاهی اوقات دروغ‌هایی که چندان هم بزرگ نیستند به روابط عاطفی میان افراد صدمه می‌زنند.

در چنین شرایطی بد نیست که چند مورد از علائمی که طرف مقابل به شما دروغ می‌گوید را بدانید.

البته مهم‌ترین چیز این است که اول بدانید چرا آنها دروغ می‌گویند. نخستین دلیل این است که آنها از راست گفتن احساس امنیت نمی‌کنند، یا وقتی احساس می‌کنند گفتن حقیقت دردسرساز می‌شود سعی می‌کنند از گفتن آن خودداری نمایند.

بنابراین اگر تصور می‌کنید همسر یا فرزندتان به شما دروغ می‌گوید و از این بابت دچار مشکل شده‌اید بدانید که او نیز در گفتن حقیقت به شما دچار مشکل شده است.

گاهی اوقات نیز افراد وقتی در مقابل سوالات رک و بی‌پرده قرار می‌گیرند ترجیح می‌دهند به نوعی از پاسخ دادن طفره روند و دروغ بگویند.

اما این‌که چگونه می‌توانید مانع از دروغ گفتن طرف مقابل شوید نکته‌ای حائز اهمیت است:

اول باید سعی کنید رابطه‌ای ایجاد کنید که بر مبنای ارتباط و نیت خوب با طرف مقابل بنا شده باشد که در آن هیچ‌یک احساس نکنید انرژی خود را هدر می‌دهید و با گفتن حقیقت خود را به دردسر می‌اندازید.

اما نشانه‌هایی که فرد به طور ناخودآگاه در هنگام دروغ گفتن بروز می‌دهد نیز جالب توجه است و می‌تواند به شما کمک کند، زیرا عموما در این موارد گفتار با رفتار بدنی هماهنگی نشان نمی‌دهد:

‌ پوشاندن دهان در هنگام حرف زدن

در هنگام گفتن دروغ فرد اصولا خود را مشغول خوردن چیزی یاپاک کردن دهان می‌کند و یا این‌که به نوعی دهان را پوشش می‌دهد و در بسیاری از شرایط حتی در هنگام حرف زدن حداقل یک انگشت خود را جلوی دهان می‌گذارد.

‌ دست زدن به بینی

دانشمندان معتقدند دروغ گفتن نوعی حالت خارش یا قلقلک و حتی چیزی شبیه حساسیت در بینی ایجاد می‌کند و فرد دست خود را به بینی می‌کشد و یا آن را می‌خاراند.

‌ مالش چشم‌ها

جالب است بدانید که فرد عموما در هنگام دروغ گفتن به نزدیکان از آنجایی که احساس شرم درونی می‌کند اقدام به مالیدن چشم‌ها می‌کند.

‌ دست زدن به گوش‌ها

با توجه به این‌که عموم افراد تصور دارند آنچه می‌بینند و می‌شنوند حقیقت داشته باشد در هنگامی که خلاف این امر اتفاق می‌افتد ساده‌ترین واکنش طبیعی سیستم عصبی این است که ناحیه‌ای در پشت گوش‌ها یا لاله گوش احساس ناراحتی کند.

‌ احساسات ضد و نقیض در گلو

از آنجایی که انسان فطرتا پاک است و نمی‌خواهد دروغ بگوید در هنگام دروغگویی تارهای صوتی که به امر صحبت کردن کمک می‌کنند در ناحیه گلو دچار ناراحتی می‌شوند و فرد سعی می‌کند گلوی خود را بگیرد یا مالش دهد تا آرام‌تر شود.

‌ وقتی در حال تایید چیزی نیست سرش را خم می‌کند

وقتی فرد می‌گوید من کار دارم و نمی‌توانم زود بیایم در حالی که افکارش مخالف با این امر است سرش را بی‌دلیل پایین می‌آورد.

منبع:msn.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها