رییس کل دادگستری گیلان از دستگیری یکصد نفر درجریان اغتشاشات هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری در استان شمالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۹۹۹

به گزارش ایرنا "محمدجواد حشمتی" روز دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: از این تعداد افراد دستگیر شده فقط 13 نفر در حبس بوده و منتظر احکام قضایی هستند و بقیه آزاد شده اند.

وی در این مصاحبه وجود افراد خاطی تحت عنوان "لباس شخصی ها " تحت پوشش نهاد ها و ارگان های دولتی را رد کرد و افزود: در استان گیلان لباس شخصی تحت حمایت نهاد ها و ارگان های دولتی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شرکت مردم در حماسه ملی 22 خرداد تشکر کرد و افزود: دشمن با حادثه آفرینی، شیرینی این پیروزی بزرگ را در کام ملت تلخ کرد اما ملت ایران هوشیار تر از این است که گول دشمنان خارجی نظام را بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در بیان عملکرد قوه قضاییه در استان گیلان از دی ماه سال 85 تاکنون گفت: در این مدت 33 هزارو 372 مترمربع به فضاهای اداری، مسکونی و قضایی دادگستری استان گیلان با هزینه 88 میلیارد ریال اضافه شده است.

وی گفت: دادگستری گیلان هم اکنون با یک هزار و 137 نیرو از 203 شعبه قضایی فعال است.

حشمتی افزود: در سال 87 کل پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان گیلان مختومه شده و علاوه بر آن 23 درصد پرونده های سنواتی نیز رسیدگی و مختومه شده است.

وی گفت: هم اکنون 25 هزارو 903 پرونده سنواتی در محاکم قضایی استان موجود است که رسیدگی به آنها در اولویت قوه قضایی است.

حشمتی از الکترونیکی کردن روند رسیدگی به پروندها ، رهگیری و اقامه دعوای اینترنتی به عنوان یکی از موفقیت های بزرگ قوه قضاییه در استان گیلان نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها