در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر یوسف رشیدی با اعلام این مطلب گفت: تاکنون میزان آلایندگی خودروها با براساس فرضیه ها و اعلام شرکتهای خودروساز بر اساس سن و کارکرد بوده و یا تستهای مراکز معاینه فنی که تنها میزان آلایندگی خودورها را در حالت ایستا مشخص می کند حال آنکه میزان دقیق تولید آلایندگی خودروها در حالت حرکت مشخص می شود.
او با اشاره به در تمام دنیا میزان آلایندگی خودروها در حال حرکت مشخص می شود افزود: ما باید میزان آلایندگی خودروها را در حالت حرکت و در شرایط واقعی مشخص کنیم تا آلاینده ترین خودروهای ایران مشخص شوند. همچنین نقش ترافیک و میزان کارکرد خودروها در تولید آلایندگی مشخص شود.
رشیدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده گفت: نتایج اجرای این طرح می تواند به مدیریت، تصمیم گیری و سیاست گذاریهای کلان در کشور کمک کند و شرایطی را فراهم سازد که به طور دقیق سهم آلایندگی هر نوع از خودروها بسته به نوع و میزان کارکردشان مشخص شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح به دستگاه خاصی برای سنجش آلایندگی درون خودرو نصب شده و یک دستگاه نمونه گیر نیز در اگزوز خودرو نصب می شود تا میزان آلایندگی براساس سرعت، نحوه رانندگی، میزان کارکرد و... در شرایط مختلف مشخص شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: هزینه خرید هر دستگاه سنجش آلایندگی هوا خودروهای در حال حرکت حدود 300 میلیون تومان است و این سیستم تنها برای سنجش آلایندگی خودروها به کار رفته و امکان سنجش آلایندگی موتورسیکلت با این دستگاه وجود ندارد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه