احمدی نژاد:

جای نقد جامع در رسانه ها خالی است

رئیس جمهور با بیان اینکه یک نقد خوب می تواند منجر به اصلاح امور در جامعه شود، گفت: متاسفانه امروز در رسانه‌های ما بسیاری از نقدها جزئی و با اطلاعات ناقص است و جای یک مجموعه نقد جامع خالی است .
کد خبر: ۲۴۰۲۲۰

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد که ظهر امروز دوشنبه در سومین همایش اقتصاد و رسانه که در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد ، سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای رسانه موضوع پرداختن به نقد است نقدی که ضعفها و اشکالات و در کنار آن نقاط قوت و توانمندیها را به خوبی نشان دهد.

وی افزود: یک نقد خوب می تواند به اصلاح امور منجر شود و انگیزه نشاط و کار بیشتر را به مردمان آن جامعه دهد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: یک نقد خوب می تواند همدلی و نشاط را در جامعه ایجاد کند که این امر باید توسط رسانه ها آن هم به طور هنرمندانه انجام شود.

احمدی نژاد تصریح کرد: متاسفانه امروز نقدهایی بدون داشتن اطلاعات درست وجود دارد که همین امر باعث می شود در جامعه فضای نامطلوبی ایجاد شود درمجموع می توان گفت امروز حجم نقدها قابل توجه است اما باید به جایی برسیم که هراقدام اقتصادی توسط صاحبنظران مورد کنکاش قرار گیرد، چرا که اقدامات اقتصادی در اصل همه زندگی مردم جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و منحصر به فرد یا گروه خاصی نمی شود.

وی با بیان اینکه مقوله اقتصاد و رسانه هر دو مهم و پیچیده هستند گفت: رسانه معیاری دارد که وجوه انسان را در بر گرفته است و اقتصاد نیز به همین ترتیب. مهمترین بحث مدیران جوامع امروز بحث اقتصاد است.اقتصاد رسانه ای مقوله ای اختصاصی است که باید در فضای عمومی اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گیرد چرا که اقتصاد همه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز یکی از مهمترین نقش رسانه ها اطلاع رسانی است چرا که اطلاع رسانی یک امر ضروری و حساس است. اطلاع رسانی درست و جهت گیری سرمایه ها و نیروهای کار به  سمت اهداف تعیین شده باعث ساماندهی امور می شود و بالعکس اطلاع رسانی نادرست می تواند فضا را ملتهب و آشفته کند و اهداف را مبهم و غیر هدفمند جلوه دهد .

احمدی نژاد گفت: اطلاع رسانی دقیق می تواند آرامش به فضای عمومی کشور دهد و از سویی دیگر می تواند التهاب در بازار ایجاد کند.  این اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه است که می تواند با ادبیات خاص خود جامعه را به اهدافش برساند.

وی بار دیگر تاکید کرد : وقت آن است برای اطلاع  رسانی اقتصادی کار دقیق، تخصصی و عالمانه ای صورت گیرد.  امروز در بخشهای گوناگون اطلاع رسانی ارزشمندی صورت گرفته ، در بخش اقتصاد نیز باید تلاش کنیم تا با استفاده از متخصصین در موضوع اقتصاد آنهم با ادبیات خاص و خوب اقتصادی به تحلیل و ساخت برنامه های جذاب در این زمینه بپردازیم چرا که کار مهم رسانه امروز همان اطلاع رسانی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: اگر آموزش در اقتصاد باشد باور بنده این است که هر قدر عموم مردم با روابط اقتصادی و با مقررات و جهت گیری های اقتصادی بیشتر آشنا شوند حرکت اقتصادی ما بالنده  و شتابنده تر خواهد بود. حتما نباید دانش اقتصاد منحصر به فرد یا مجموعه خاصی باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: رسانه ها باید فضای لازم را ایجاد کنند تا اساتید به روشهای هنری و رسانه ای و قابل فهم برای مردم این امر را آموزش دهند ، اگر کارگر، سرمایه گذار و بازاری ما با اقتصاد آشنا باشند قطعا باید بدانیم که بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: امروز ما هم سند چشم انداز و هم قانون اجرای سیاست های اصل 44 را به عنوان خط کلی حرکت داریم و از سوی دیگر برنامه تحول دولت را در کنار آن وجود دارد، اما سئوال اینجاست که آیا اینها برای رسیدن به اهداف چشم انداز کافی است.

احمدی نژاد گفت : باور من این است که صاحب نظران با کمک رسانه ها می توانند مبانی نظری جدیدی را ارائه دهند بطوریکه آن را به جهان نیز صادر کنیم. امروز دانشمندان ما باید وقت بگذارند و رسانه ها نیز فضای لازم را فراهم کنند و دولت نیز با تمام توان از آنها حمایت خواهد کرد تا مسیر جدیدی را باز کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها