فیلم‌های سینمایی "تجارت جهانی"، "بازگشت"، "آقای 3000"، "توطئه 1" و "توطئه 2" نوروز 88 روی آنتن شبکه دو می‌رود.تریلر حادثه‌ای "تجارت جهانی" با عنوان اصلی "بین‌الملل" به کارگردانی توم تیکور درباره پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی بانک‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۲۴۰۰۹۶

این فیلم با بازی کلایو اوون ، نومی واتس، آرمین مولر ـ اشتال و برایان اف. اوبراین اولین بار پنجم فوریه (17 بهمن) در افتتاحیه جشنواره برلین امسال در بخش خارج از مسابقه پخش و با واکنش‌های متفاوت روبرو شد."تجارت جهانی" با الهام از فروپاشی بانک بین‌المللی اعتباری و بازرگانی BCCI در دهه 1990 ساخته شد که در پی یک رسوایی اتفاق افتاد. اوون در این فیلم نقش یک مامور پلیس اینترپل را دارد که درباره فساد در موسسه‌های قدرتمند بانکی تحقیق می‌کند.

فیلم از برلین به میلان، نیویورک و استانبول می‌رود تا داستان یک بانک چندملیتی را به تصویر بکشد که برای مقروض نگه داشتن افراد، شرکت‌ها و کشورها دست به هر کار می‌زند.

فیلم 118 دقیقه‌ای "تجارت جهانی" تولید مشترک آمریکا، آلمان و بریتانیاست و با بودجه‌ای 50 میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم از 13 فوریه (25 بهمن) در سینماهای جهان اکران شد و فروش جهانی آن به 34 میلیون دلار رسیده است.

تیکور 43 ساله متولد ووپرتال آلمان است. او سال 1998 با فیلم "بدو، لولا، بدو" به شهرت رسید و "بهشت" 2002 و "عطر: داستان یک قاتل" 2006 از دیگر فیلم‌های اوست.

فیلم نوآر "بازگشت" با عنوان اصلی "لطف خدا" تولید سال 1990 بریتانیا و آمریکا و مدت زمان آن 134 دقیقه است. شان پن، اد هریس، گری اولدمن، رابین رایت، جان تورتورو و برجیس مردیت در این فیلم به کارگردانی فیل جونو بازی می‌کنند و موسیقی فیلم ساخته انیو موریکونه است.

داستان "بازگشت" درباره یک گروه کوچک از گانگسترهای ایرلندی آمریکایی است که مرکز  فعالیت آنها در محله موسوم به " آشپزخانه جهنم" در نیویورک است. یک مامور پلیس آمریکایی ایرلندی (پن) پس از 10 سال دوری به محله خود باز می‌گردد و قصد دارد در یک گروه تبهکار ایرلندی‌تبار نفوذ کند و... "بازگشت" با واکنش عموما مثبت منتقدان روبرو شد. جانت ماسلین منتقد نیویورک تایمز درباره این فیلم نوشت: جونو می‌کوشد حس

مکانی را ثبت کند که بیانگر جنایت شهری و تمایزهای قومی و منطقه‌ای شکل‌دهنده این منطقه است و او در بخش زیاد فیلم خود در این کار موفق است.

فیل جونو کارگردان "بازگشت" متولد 1961 در کالیفرنیا و سازنده فیلم‌هایی چون "تحلیل نهایی" 1992 و "زندانیان بهشت" 1996 است.

کمدی ورزشی "آقای 3000" به کارگردانی چارلز استون سال 2004 ساخته شد و مدت زمان آن 104 دقیقه است. برنی مک، آنجلا بست و پل سوروینو در این فیلم آمریکایی نقش‌آفرینی می‌کنند و داستان درباره استن راس قهرمان بیسبال است که پس از به دست آوردن عنوان آقای 3000 از ورزش کناره‌گیری می‌کند و به تجارت مشغول می‌شود.

راس 10 سال بعد و در 47 سالگی متوجه می‌شود بر اثر یک اشتباه لقب و رکوردی که به دست آورده خدشه‌دار شده و ... "آقای 3000" با بودجه‌ای 30 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن حدود 22 میلیون دلار بود.

مجموعه تلویزیونی کوتاه "سیزدهم: توطئه" نیز در قالب دو فیلم "توطئه 1" و"توطئه 2" نوروز روی آنتن شبکه دو می رود. این مجموعه 240 دقیقه‌ای تولید مشترک سال 2008 فرانسه و کانادا است و نقش‌های اصلی آن را وال کیلمر و استفن دورف بازی می‌کنند.

"سیزدهم: توطئه" به کارگردانی دواین کلارک بر مبنای یک مجموعه قصه‌های مصور فرانسوی بلژیکی از ژان فان هامه و ویلیام ونس ساخته شد و در خلاصه داستان آن آمده است: سالی شریدان اولین رئیس جمهوری زن آمریکا هنگام یک سخنرانی با گلوله یک تک تیرانداز کشته می‌شود.

قاتل رئیس جمهوری از صحنه جنایت می‌گریزد. چند ماه بعد مردی جوان که سابقا در عراق خدمت می‌کرده و دچار فراموشی شده از سوی مقامات کاخ سفید به عنوان قاتل رئیس جمهور معرفی می‌شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرد و ... مجموعه "سیزدهم: توطئه" اخیرا در دو قسمت در فرانسه و آمریکا پخش شد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها