فلورانس شهر گردشگران است. مهم‌ترین صنعت این شهرو منبع مهم درآمد مردمش، گردشگری است. در ماه‌های آوریل تا اکتبر جمعیت شهر به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. از اوایل بهار تا اواسط پاییز، در هر جای شهر گردشگران از کشورهای مختلف می‌بینید.
کد خبر: ۲۳۰۲۴۳

 به فلورانس آنقدر گردشگر سفر می‌کند که موزه‌ها و بناهای تاریخی معروفش هر روز هزاران بازدیدکننده دارند. جالب این که بلیت موزه‌های یونیزی و آکادمیا خیلی زود به فروش می‌رسد و اگر گردشگران شتاب نکنند، بلیت ورودی این موزه‌ها را به دست نمی‌آوردند و دست کم باید چند روز در نوبت تهیه بلیت بمانند. تورهای زیادی، گردشگران را در گروه‌های چند ده‌تایی از سراسر جهان به فلورانس می‌برند. پس از گردشگری، بافندگی مهم‌ترین صنعت شهر فلورانس است. این صنعت قدمتی چندصد ساله در فلورانس دارد و امروزه هزاران نفر در این صنعت به کار اشتغال دارند. البته بیشتر کارگران صنعت نساجی فلورانس را مهاجران تشکیل می‌دهند که ساکن شمال و شمال غربی شهرند.

مردم فلورانس و گردشگرانی که به آنجا می‌روند به ورزش نیز توجه‌ای خاص دارند، یکی از جاذبه‌های ورزشی شهر، دوچرخه‌سواری در مرکز شهر است. بخش مرکزی شهر بزرگ نیست. بنابر این با یک برنامه یک روزه دوچرخه‌سواری می‌توان همه این بخش را گشت و از آثار هنری و تاریخی متعدد آن راحت دیدن کرد. چندین مرکز در فلورانس به گردشگران دوچرخه کرایه می‌دهد تا آنها بدون دغدغه و با صرف زمانی کوتاه از زیبایی‌های شهر در مرکز آن و بخش کهنه و چشم‌اندازهای اطراف رود آرنو دیدار کنند و از مسیرهایی که برخی از آنها روی پل‌های قدیمی رود است بگذرند. برای یک ساعت استفاده از دوچرخه باید 3 یورو بپردازید. کرایه روزانه دوچرخه، با توجه به نوع آن از 14 تا 27 یورو است. از آنجا که اطراف شهر فلورانس نیز مناظر زیبایی دارد، گردشگران زیادی با دوچرخه به خارج شهر می‌روند تا هم در هوای آزاد و پاک ورزش کرده باشند و هم گردش.

در شهر فلورانس، دوچرخه‌سواری حرفه‌ای و قهرمانی نیز هواداران زیادی دارد. در این شهر مسابقات متعدد دوچرخه‌سواری در سطوح مختلف برگزار می‌شود. برخی از این مسابقات محلی است و در برخی دیگر دوچرخه‌سوارانی از دیگر شهرهای ایتالیا و حتی خارج از ایتالیا به رقابت با رکابزنان فلورانسی می‌پردازند. این مسابقات با جلوه و شکوه خاصی برگزار می‌شود و مردم شهر از آنها خوب استقبال می‌کنند.

دوچرخه سواری در فلورانس به قدری رونق دارد که روزنامه‌های شهر در صفحه‌های ورزشی خود، خبرها و مطالب دوچرخه‌سواری را با آب وتاب و به تفصیل چاپ می‌کنند.

ماهیگیری در آرنو

فلورانس برای علاقه‌مندان ماهیگیری نیز مقصدی خوب است. رودها و دریاچه‌های توسکانی پاکیزه‌اند و در آنها انواع ماهی وجود دارد. گردشگران و دوستداران ماهیگیری با راهنمایی مسوولان مربوطه، به ورزش و سرگرمی دلخواه خود می‌پردازند. اگر به فلورانس سفرکنید و مردم زیادی را در کنار رود آرنو یا دریاچه‌های نزدیک شهر ببینید که قلاب به آب انداخته و ساعت‌ها در انتظار صید یک ماهی مانده‌اند، تعجب نکنید.

این ساعت‌های انتظار برای آنها شیرین و به یاد ماندنی است. آرنو، رودی پر آب است که جریان آرامی دارد و به همین علت در آن می‌توان قایقرانی کرد.

در شهر چند باشگاه قایقرانی فعالیت می‌کنند که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آنها در برنامه‌های قایقرانی تفریحی و ورزشی در رود شرکت کنند و ضمن طی کردن مسیر رود در شهر و خارج آن، به  تماشای چشم‌اندازهای رویایی دو سمت رود بپردازند. شهر فلورانس دو زمین بزرگ گلف دارد که هر کدام مکانی دیدنی هستند که هم بازیکنان گلف و هم دوستداران طبیعت و گردش را جذب می‌کنند.

باشگاه گلف مونته لوپو (Montelupo) که با مرکز شهر 26 کیلومتر فاصله دارد در ساحل رود آرنو، هر روز پذیرای صدها گلف باز می‌شود.

تالیف و ترجمه: جهانگیر چراتی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها