استخدام مشروط معلمان حق‌التدریس

گروه جامعه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معلمان حق‌التدریس به شرط داشتن حداقل 12 ساعت تدریس هفتگی، داشتن مدرک کارشناسی و سابقه تدریس 3 سال متوالی در آموزش و پرورش، در صورت اشتغال در سال‌جاری، استخدام می‌شوند. علی کریمی فیروزجایی افزود: در جلسه روز سه‌شنبه کمیته آموزش و پرورش مجلس، استخدام معلمان حق‌التدریس با در نظر گرفتن شرایطی تصویب شد.
کد خبر: ۲۲۷۴۴۰

وی ادامه داد: مقرر شد افرادی که دارای مدرک کاردانی باشند، چنانکه ظرف مدت 5 سال از تاریخ تصویب قانون بتوانند مدرک کارشناسی دریافت کنند، مشمول این قانون شوند.

کریمی اضافه کرد: در تبصره این ماده آمده است افرادی که مطابق این قانون استخدام می‌شوند، موظف هستند 10 سال در محل اشتغال فعلی خدمت کنند.

وی به فارس گفت: در تبصره دیگر این ماده تاکید شده است که به‌کارگیری هرگونه حق‌التدریس در آموزش و پرورش ممنوع است و آموزش و پرورش می‌تواند کسری ساعات تدریس خود را از طریق نیروهای رسمی یا از بین افراد واجد‌الشرایط با مجوز هیات وزیران و بدون تعهد استخدام جبران کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در ماده دیگر تصریح شده است که تمامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی که قبل از سال 80 شروع به کار کردند، به شرط اشتغال در سال تحصیلی جاری، استخدام ‌شوند. البته این افراد باید دارای حداقل 5 سال سابقه تدریس بوده و مدرک کارشناسی داشته باشند، ضمن این‌که شاغل بودن در سا‌ل‌جاری ضروری است که استخدام آنها با برگزاری آزمون ورودی صورت گرفته و موظف به گذراندن دوره‌های آموزش ضمن خدمت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده دیگری نیز استخدام 900 نفر از مربیان پیش‌دبستانی که در استخدام سال 1385 آموزش و پرورش واجدالشرایط بودند، صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها