تکامل عصبی کودکان در مهد کودک‌ها سرعت می‌گیرد

تکامل عصبی کودکان به مهارت‌هایی گفته می‌شود که از کودک انتظار می‌رود تا توانایی انجام آن را متناسب با سن خود داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۶۶۱۵
دکتر رامین مظفری، متخصص اطفال و رئیس مرکز رشد و سلامت کودک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب افزود: مهارت‌هایی همچون راه رفتن، صحبت کردن و گریه کردن، مهارت‌های مادرزادی و ذاتی و مهارت‌هایی همچون خط خطی کردن با خودکار و قلم دست گرفتن از جمله مهارت‌های اکتسابی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در بعضی مواقع این مهارت‌ها ممکن است که در هر کودکی با تاخیر و یا سریع‌تر شکل گرفته شود؛ بنابراین عملکرد تکاملی کودک انعکاسی از عملکرد مغز و هوش کودک است.

این متخصص اطفال افزود: از جمله عوامل موثر در دیر و یا زود شکل گرفتن تکامل عصبی کودکان می‌توان سطح فرهنگ خانواده، سواد مادر و نیز قرار گرفتن کودک در مکان‌های شلوغ مانند مهد‌کودک را نام برد.

وی مناسب ترین حضور کودک را در مهد کودک از سه سالگی عنوان کرد و افزود: حضور کودک از این سن در مهد کودک اجتماعی شدن کودک را ارتقاء بخشیده و وابستگی کودک را کاهش می‌دهد. همچنین کودکان دراین مکان‌ها بایدها و نبایدها را بهتر یاد می‌گیرند و عادت‌های بد آنها از بین می‌رود و در نتیجه تکامل عصبی کودک سریع‌تر می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها