رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر توانایی بالای داوران ایران گفت: دیدار برگشت تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس را قطعا یک داور ایرانی قضاوت خواهد کرد و تصور نمی کنم از سوی مسئولان دیگر نیز مخالفتی با این موضوع وجود داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۵۴۵۶

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب به مهر افزود: هیچگونه مانعی بر سر راه قضاوت داوران ایرانی در دیدار استقلال و پرسپولیس وجود ندارد و فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارد تا شرایط لازم برای حضور داوران ایرانی در این دیدار را فراهم کند.

کفاشیان اضافه کرد: به نظر من سطح فرهنگ و درک تماشاگران فوتبال به نقطه ای رسیده که بتوانیم قضاوت این دیدار پرتماشاگر را به داوران ایرانی بسپاریم و اطمینان داشته باشیم این مسابقه هم نظیر سایر دیدارهای حساس و پرتماشاگر لیگ بدون کوچکترین مشکل و اتفاق حاشیه ای برگزار شود. 

وی با بیان اینکه داوران فوتبال کشور از هر نظر توانایی مدیریت این مسابقه سنگین و پرفشار را دارند و این امر را با قضاوت بازیهای حساس بین المللی بارها و بارها به اثبات رسانده اند، اظهار داشت: به اعتقاد من داوران ایرانی جزو بهترین و سالم ترین داوران فوتبال جهان هستند که بارها شایستگی های خود را درمیادین بزرگ ثابت کرده اند و هرکدام از آنها این توانایی را دارند تا این مسابقه را به بهترین نحو قضاوت کنند.

کفاشیان با اشاره به اینکه در دیدار رفت تیم های استقلال و پرسپولیس نیز روی استفاده از داوران ایرانی اصرار داشتم و می توانست طلسم حضور داوران ایرانی در این دیدار شکسته شود، یادآور شد: با وجود اینکه درمسابقه رفت هم می توانستیم از داور ایرانی استفاده کنیم برخی مخالفت ها مانع از این امرشد ولی با تلاش های انجام شده دو کمک داور ایرانی در این دیدار به قضاوت پرداختند که عملکرد موفق آنها باعث شد تا امروز فضای مساعدی برای حضور داوران ایرانی در این مسابقه فراهم شود و نباید این فرصت مناسب را برای داوری فوتبال کشور از دست بدهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص احتمال برخی مخالفت ها از سوی مراجع نظیر شورای تامین برای قضاوت داور ایرانی در دربی پایتخت اظهار داشت : تصورنمی کنم مشکلی دراین زمینه وجود داشته باشد چرا که شرایط با گذشته کاملا تفاوت کرده است و با مدیریت و تدبیر مناسب می توان شرایط لازم را برای حضور داور ایرانی در این مسابقه فراهم کرد. به نظر من مسئولان ذیربط نیز با این امر موافق اند و حتی اگریک درصد مخالف این حضور باشند تلاش خواهیم کرد تا نظرمساعد آنها را نیزجلب کنیم.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود درخصوص انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال امید اظهار داشت : کمیته تیم های ملی بر اساس شاخص هایی که برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید داشت در حال حاضر به 6 گزینه نهایی دست یافته که قرار است در جلسه روز یکشنبه برنامه های این مربیان برای تیم امید درجلسه کمیته تیم های ملی مورد بررسی قرار گیرد و گزینه نهایی انتخاب شود.

کفاشیان از شخصیت حرفه ای، کیفیت ، تجربه، تحصیلات و کارنامه مربیگری موفق به عنوان فاکتورهای اصلی برای هدایت تیم فوتبال امید برشمرد و تصریح کرد : در میان گزینه های مورد نظر فدراسیون فوتبال ، مربیان غیرشاغل در اولویت قرار دارند هرچند تیم امید و راهیابی به المپیک به اندازه ای برای فدراسیون فوتبال اهمیت دارد که آماده ایم با تیم هایی که مربیان مورد نظر را در اختیار دارند وارد مذاکره شویم و نظر موافق آنها را جلب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال از تعامل مناسب بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید به نیکی یاد کرد و خاطرنشان کرد : خوشبختانه درنشست مشترکی که به تازگی با آقای تاج و آقای افشارزاده داشتیم سوء تفاهمات اخیر برطرف شد و قرار است سرمربی جدید تیم امید با تفاهم و توافق دو مجموعه انتخاب شود و برنامه های آماده سازی و تدارکاتی تیم امید نیز درسایه همکاری طرفین با قدرت و قوت پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها