هیئت ملی نقد در صد سالگی تاسیس خود جوایز برترین‌های سینمای سال 2008 را به "میلیونر اسلامداگ"، دیوید فینچر، کلینت ایستوود، آن هاتاوی و "مغول" اهدا کرد.
کد خبر: ۲۲۱۳۷۱

 اسکرین دیلی اعلام کرد "میلیونر اسلامداگ" دنی بویل بهترین فیلم، دیوید فینچر برای "مورد عجیب بنجامین باتن" بهترین کارگردان، کلینت ایستوود برای "گران تورینو" بهترین بازیگر مرد، آن هاتاوی برای "ریچل ازدواج می‌کند" بهترین بازیگر زن و "مغول" سرگئی بودرف بهترین فیلم خارجی از نگاه هیئت ملی نقد شدند.

بر این اساس 10 فیلم برتر سال 2008 بر اساس حروف الفبا عبارتند از "پس از خواندن بسوزان"، "بچه عوضی"، "مورد عجیب بنجامین باتن"، "شوالیه تاریکی"، "مقاومت"، "فراست / نیکسن"، "گران تورینو"، "میلک"، "وال ـ ای" و "کشتی‌گیر".

جایزه بهترین مستند سال هیئت ملی نقد به "مردی روی سیم" جیمز مارش رسید و "وال ـ ای" بهترین انیمیشن سینمایی سال شد. کورتنی هانت هم برای "رود یخزده" جایزه بهترین کارگردان نوظهور را گرفت. جاش برولین برای "میلک" و پنه‌لوپه کروز برای "ویکی کریستینا بارسلونا" هم بهترین بازیگران مرد و زن مکمل شدند.

نیک شنک برای نوشتن فیلمنامه غیر اقتباسی "گران تورینو" جایزه این بخش را به خانه برد و سایمن بیوفوی برای "میلیونر اسلامداگ" و اریک راث برای "مورد عجیب بنجامین باتن" جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از هیئت ملی نقد گرفتند. این جوایز روز 14 ژانویه در نیویورک به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

هیئت ملی نقد آمریکا برای انتخاب برترین‌های سینمای سال 2008 بیش از 330 فیلم را مورد بررسی قرار داد که از این میان 209 فیلم سینمایی، 63 فیلم مستند، 53 فیلم خارجی و 10 فیلم انیمیشن بود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها