گفتگو با فاطمه آل عباس مجری برنامه های رادیویی

در تنگنای حنجره ، آنچه احساس را به خود معطوف می کند ، تنها صداست و رادیو یعنی صدا ؛ آن هم صدایی که باید در خلوت استودیوهای تاریک و سرد ، گرمای وجود گوینده را به شنونده انتقال دهد و اما در بین صداهایی که از شبکه های مختلف رادیو
کد خبر: ۲۱۵۳۴
به گوش می رسد ، بسیاری از آنها با شنونده رابطه برقرار کرده اند؛ به طوری که مخاطبان گوش به زنگ شروع برنامه هایی که می پسندند و دوست دارند، می مانند و آن طرف ، مجریان نیز در این تعامل حرفه ای و عاطفی ، به گرمای این موانست می افزایند. فاطمه آل عباس ، دیپلم تجربی متولد سال 1353 مشهد با 10سال سابقه گویندگی در رادیو ، اکنون گوینده رادیو جوان ، رادیو پیام و رادیو سلامت است . اما در این سالها او در کنار کار گویندگی رادیو، بازی در فیلم سینمایی «مینا و غنچه» و سریال تلویزیونی در «قلب من » را نیز تجربه کرده است . درباره اثربخشی بیشتر رادیو و افزایش مخاطبان ، گفتگویی با وی صورت گرفته است که می خوانید.

چطور شد که بین رادیو ، سینما و تلویزیون ، رادیو را انتخاب کردید؛
به دلیل این که من همیشه فکر می کنم در کارهای هنری ، رادیو جایگاه و اصالت خاص خود را دارد.
ولی تلویزیون مخاطبان بیشتری دارد.
نه ، من این گونه تصور نمی کنم . به هر حال رادیو رسانه ای است که همیشه در دسترس است و بالطبع مخاطبان خاص خود را دارد ؛ ولی تلویزیون با همه امکاناتی که دارد ، این جایگاه را در میان مخاطبان خود ندارد ، رادیو هیچ گاه دچار تزلزل نمی شود.
آیا ممکن است صدای شما در دورافتاده ترین جاها نیز شنونده خاص داشته باشد؛
ممکن است ؛ زیرا رادیو با کمترین امکانات فنی می تواند در دسترس عموم باشد. در دورافتاده ترین و صعب العبورترین نقاط کشور، دسترسی به رادیو غیرممکن نیست ، حتی من خودم شاهد صحنه بسیار جالبی بودم که این امر باعث تلاش مضاعف من در کار رادیو شد. به اتفاق خانواده رفته بودیم شمال . سرسبزی و زیبایی آنجا، خصوصا هیجان کار کشاورزان باعث شد توقف بکنیم و از ماشین پیاده شویم . به محض پیاده شدن ، شنیدیم از روی شاخه یکی از درختان کنار مزرعه صدای رادیومی آمد. وقتی جلوتر رفتیم ، دیدیم صدای خودم در برنامه «هفت گنبد» رادیو جوان است . هم برای خودم و هم برای خانواده ام صحنه بسیار جالب و دیدنی ای بود که کشاورزان در حین کار کشاورزی ، رادیو گوش می کردند.
افزایش و تعدد شبکه های تخصصی مانند «رادیو سلامت» که شما هم یکی از گویندگان آن هستید ، در جذب مخاطب چقدر تاثیر دارد؛
هر شبکه رادیو مخاطبان خاص خود را دارد و ممکن است عده ای نیز به عنوان شنوندگان دوره ای از یک برنامه استقبال کنند. یعنی مخاطبان عام ممکن است در میان برنامه های شبکه های مختلف ، طبق سلیقه خود انتخابی داشته و به آن برنامه گوش کنند ؛ اما مخاطبان خاص رادیو از رادیو انتظار دارند که طبق ذائقه شان برنامه پخش کنند.

زینت پستادست
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها