امام‌جمعه مشهد در جمع نمازگزاران عید فطر:

عید فطر روز اتحاد مسلمانان و انسجام امت اسلامی است

امام‌جمعه مشهد در جمع نمازگزاران عید فطر گفت: عید سعید فطر روز همگرایی و اتحاد مسلمانان و نماد واقعی انسجام امت اسلامی است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حرم رضوی افزود: در روز عید سعید فطر دل‌های مسلمین به هم پیوند معنوی ویژه‌ای دارد که البته این پیوند از آثار ماه مبارک رمضان و مراودات بسیار مسلمانان با یکدیگر است.
کد خبر: ۲۰۵۹۵۶

وی با اشاره به طرح اطعام و افطار نیازمندان در حرم حضرت‌رضا(ع) در ماه رمضان اضافه کرد: طرح عظیم اطعام و افطار نیازمندان که به صورت سفره‌ای گسترده در حرم رضوی برپا شد، تجسم بارز کرم و سخاوت این امام رئوف است.

علم‌الهدی با تاکید بر این که در عید سعید فطر تمامی مسلمانان و مومنان پس از یک ماه روزه‌داری و عبادت به درگاه الهی، از گناه و معصیت پاک شده‌اند، تصریح کرد: همه خواهران و برادران مومن و مسلمان باید دقت کنند که پس از یک ماه عبادت خالصانه به درگاه الهی و شکرگذاری این نعمت در روز عید سعید فطر، در ادامه روزهای سال نیز این پاکدامنی را با خود همراه داشته باشند و براحتی این یک ماه روزه‌داری و تلاش خود در جهت قرب الهی را بر باد ندهند.

وی با بیان این که تمامی افراد جامعه و خصوصا جوانان باید در راستای عدم توسعه ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی تلاشی مضاعف داشته باشند، اظهار کرد: در حال حاضر جنگ نرم و فرهنگی غرب به اوج خود رسیده و دشمن از هر راهی برای به انحراف کشاندن جوانان استفاده می‌کند؛ امروز نیز این مساله در ابزار مدرن روز خصوصا اینترنت و خدمات رایانه‌ای به وضوح دیده می‌شود.

امام‌جمعه مشهد از والدین خواست تا در تمام عرصه‌ها با کنترل منطقی فرزندان جوان و نوجوان خود از به انحراف کشیده شدن آنها که همانا به نابودی نسلی از جامعه می‌انجامد، جلوگیری کنند.
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها