پس از مرگ دانشمند تروریست فاش شد

حملات سیاه‌زخم کارعضوارتش آمریکا

یک دانشمند ارتش آمریکا که هفته گذشته خودکشی کرد قرار بود این هفته به اتهام حملات تروریستی با میکروب سیاه ‌زخم در سال 2001، تحت تعقیب قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۲۰۳۳

به گزارش رویترز به نقل از مقامات قضایی آمریکا ، «بروس ایوینس» 62 ساله، که در 18 سال گذشته در آزمایشگاه‌ های شیمیایی وزارت دفاع آمریکا در فورت دتریک «مریلند» کار می‌کرد روز سه‌شنبه با خوردن بیش از حد داروهای مسکن خودکشی کرد.

یکی از وکلای مدافع ایوینس گفت: او در مدت 6 سال گذشته با بازجویان شیمیایی دولتی همکاری کرده و امیدوار بود بی‌گناهی او در جریان محاکمه‌اش به اثبات برسد.

پل‌کمپ وکیل مدافع او گفت: ما از مرگ او غمگین هستیم و متاسفیم که فرصت دفاع از نام و اعتبار او را در دادگاه نداریم.

 وی افزود: «همچنان که در این پرونده شاهد بوده‌ایم فشار بی‌رحمانه اتهام به روش‌های مختلف روی افراد مختلف تاثیر می‌گذارد. در مورد دکتر ایوینس این فشار منجر به مرگ نابهنگام او شد».

اندکی پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 القاعده به آمریکا، پاکت‌هایی محتوی پودر سیاه‌زخم برای رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی پست می‌شد که منجر به مرگ 5 نفر و بیماری 17 نفر دیگر، بستن یک ساختمان اداری مجلس سنای آمریکا و اشاعه وحشت از حملات شیمیایی دیگر به آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر شد.

ترس از حمله شیمیایی خدمات پست آمریکا را به کلی از کار انداخت، میلیاردها دلار خرج روی دست دولت و مردم گذاشت و سبب شد هر پاکتی باعث وحشت مردم شود.

مقامات قضایی آمریکا می‌گویند مرگ ایوینس می‌تواند باعث پایان یافتن تحقیقات طولانی پلیس فدرال آمریکا در رابطه با اقدامات او شود.

پیش از ایوینس یک دانشمند دیگر دولت آمریکا به نام استیون هتفیل مظنون بود، اما وی هرگز متهم نشد و دولت آمریکا در ژوئن گذشته 85/5 میلیون دلار خسارت به او داد تا شکایتش را از وزارت دادگستری آمریکا پس بگیرد.

گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها