تاثیر شیر مادر بر افزایش هوش کودک‌

گروه سلامت: مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گردهمایی مبلغان حوزه‌های علمیه و مسوولان وزارت بهداشت گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت است که اصلی‌ترین بخش آن، ترویج تغذیه با شیر مادر است. به گزارش وزارت بهداشت دکتر امیرخانی در این مراسم که در مدرسه علمیه زینب کبری با حضور جمع زیادی از مبلغان حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: مادران، مدیران سلامت خانواده هستند و یکی از مهم‌ترین روش‌های آموزش مادران بعد از رسانه ملی، آموزش چهره به چهره است که مبلغان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۱۸۹۵۸۳

دکتر اصفهانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به آیات قرآن مبنی بر تغذیه کودک با شیر مادر تا پایان دو‌سال، بر تغذیه انحصاری با شیر مادر تا پایان شش ماهگی و ادامه شیردهی تا پایان 2 سالگی تاکید کرد.

وی همچنین آغوز یا همان شیر مادر در ساعات اولیه پس از تولد نوزاد را فرآورده‌ای کامل و استثنایی دانست و گفت: دادن آغوز به نوزاد، جزیی از حقوق وی است و باید هم آغوشی مادر و نوزاد بلافاصله پس از تولد، انجام شود. دکتر اصفهانی، یکی از عوامل ترشح پرولاکتین یا هورمون شیر ساز در بدن مادر را بوی بدن شیرخوار عنوان کرد و افزود: کودک در صورت تغذیه با شیر مادر، طی شش ماه اول به آب و غذا نیاز ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها