مواظب باشید شما را فریب ندهند

دستگیری شاکی کلاهبردار املاک تهران

شاکی دروغگو که قصد داشت ملکی را تصاحب کند، با هوشیاری ماموران ناکام ماند و راز کلاهبرداری وی فاش شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، 2 هفته قبل مردی به نام وحید به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران مراجعه کرد و از فروش غیرقانونی ملکش خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۴۲۵

شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس یونسی گفت: سال 76 قطعه زمینی 1000 متری در خیابان گاندی تهران خریدم و سال 82 تصمیم به فروش آن گرفتم. وقتی به محل قرار با فروشندگان در یکی از محله‌های تهران رفتم و خودرویم را در خیابان پارک کردم و منتظر شدم، خبری از آنها نشد و زمانی که به سمت خودرویم رفتم، دیدم شیشه آن شکسته و سارقان، اسناد و مدارک زمین را به سرقت برده‌اند. پس از بررسی فراوان متوجه شدم، سارقان ناشناس زمینم را فروخته‌اند و عده‌ای در حال ساخت آپارتمان در آنجا هستند.

به دنبال شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل و ماموران آگاهی تهران، جستجوی ویژه‌ای را در این خصوص آغاز و مردی را که در حال ساخت آپارتمان در قطعه زمین شاکی بود، به مرکز پلیس احضار کردند و به تحقیق از او پرداختند.

فروش ارثیه راز گشود

این مرد در اظهاراتش به پلیس گفت: چندی قبل این قطعه زمین را از 2 خواهر که در فرانسه زندگی می‌کردند و زمین را از پدرشان به ارث برده بودند، خریداری کردم و مدارک و اسناد آن هم مورد تایید اداره ثبت اسناد و املاک است. به دنبال اظهارات مرد، این 2 خواهر به دادسرا احضار شدند که مشخص شد آنها چند سال بعد از فوت پدر، ارثیه وی را که قطعه زمینی در ایران بوده، فروخته‌اند و گفته‌های مرد خریدار را تایید کردند.

از آنجا که ماموران احتمال می‌دادند مرد شاکی ــ وحید ــ دروغ می‌گوید و قصد کلاهبرداری دارد، به تحقیق مجدد از وی پرداختند که عاقبت 2 روز قبل او به جرم خود اعتراف کرد.

شاکی دروغگو راز کلاهبرداری‌اش را فاش کرد

وحید ــ مرد شیاد ــ در اظهاراتش گفت: من و دوستم به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفتیم املاک افرادی را که خارج کشور زندگی می‌کنند، شناسایی و با جعل اسناد و مدارک آنها را به نام خود ثبت کنیم و به فروش برسانیم. این قطعه زمین 1000 متری را هم شناسایی کردیم و متوجه شدیم مالک آن فوت کرده و وارثان وی در کشور فرانسه هستند. به این ترتیب پس از شناسایی هویت وی، با تغییر چهره دوستم، او را مالک اصلی معرفی کردم و با جعل اسناد و مدارک مربوط به قطعه زمین، به یکی از دفترخانه‌های تهران مراجعه کردم و آن را در یک معامله دروغین به نام خودم به ثبت رساندم و قصد داشتم چند هفته قبل آن را بفروشم که پی بردم فرزندان مالک اصلی آن را به مردی فروخته‌اند و وی در حال احداث یک مجتمع آپارتمانی در آنجاست بنابراین به خاطر این‌که معامله‌ام فسخ نشود، در دادسرا شکایتی دروغین ارائه کردم تا بتوانم آن ملک را تصاحب کنم که ناکام ماندم. در فهرستی که داشتیم، قرار بود چند ملک دیگر را هم به نام خود به ثبت برسانم که دستگیر شدم.

بنابراین گزارش، مرد کلاهبردار با قرار قانونی از سوی بازپرس یونسی، رئیس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی برای دستگیری همدستان فراری‌اش ادامه دارد.

گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها