ایجاد می‌کنم، پس هستم‌

تولید و مدیریت کد‌های html

اگر از ابتدا خواننده و دنبال کننده این بخش بوده باشید، حتما به یاد دارید که طی هفته‌های گذشته بیشتر مباحث در مورد انتخابگر‌ها و نحوه دسترسی به عناصر موجود در یک صفحه، بوده است. امیدواریم که اگر به یادگیری جی کوئری علاقه داشته‌اید، تا به حال دست به کار شده باشید و نمونه و مثال‌هایی که ما در این مباحث مطرح کرده‌ایم را به صورت مستقیم، خودتان آزمایش و نتیجه را مشاهده کرده باشید، چرا که تنها راه یادگیری هر زبان و دستور برنامه‌نویسی این است که خودتان بدون ترس از اشتباه و بروز خطا، شروع به نوشتن کدها و برنامه‌های مورد نظرتان کنید.
کد خبر: ۱۸۸۴۶۸

اما در ادامه به بحث تولید کدهای  html  می‌رسیم و بررسی خواهیم کرد که چگونه با استفاده از جی کوئری می‌توان کدهای جدید   html   را در صفحه ایجاد کرد.

تولید و مدیریت کدهای html

زمانی می‌رسد که نیاز پیدا می‌کنیم تا کد‌های جدیدی را در صفحه خود نمایش دهیم، طبیعی است که این کدها را زمانی می‌خواهیم ایجاد کنیم که صفحه برای کاربر بارگذاری شده است، این خواسته به هیچ طریقی امکان پذیر نخواهد بود جز استفاده از جاوا اسکریپت و فریم ورک‌هایی که برای آن ارائه شده است.

با استفاده از جی کوئری برآورده نمودن این خواسته بسیار راحت است و همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره شد تابع پوششی و اصلی جی کوئری این قابلیت را دارد که عناصری را در صفحه ایجاد کند.

(<div>div<Hello/>$

این خط دستور عنصر ، <div >را در صفحه ایجاد کرده و پس از قرار دادن کلمه  Hello  در آن به نمایش آن در صفحه می‌پردازد، ما می‌توانیم به هر نحوی که بخواهیم از این دستور استفاده کنیم و کدهایی که نیاز است در صفحه خود ایجاد کنیم را از این طریق نمایش دهیم.

وقتی که کد‌های مورد نظر را تولید کردیم، زمان آن می‌رسد تا با ابزار‌های قدرتمند جی کوئری روی آنها کار کنیم. در اینجا است که می‌توانیم با دستورات
جی کوئری عناصر را دوباره پالایش کنیم، توسعه دهیم و یا به صورت جزیی از عناصر دیگر استفاده و نمایش دهیم.برای اینکه به صورت نمایشی و بهتر این مطالب را درک کنید، آزمایشگاه دیگری برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را از آدرس:

 lab.‌http://blog.pixeldesign.ir/upload
jquery/ipzwrapped.set.
دریافت نمایید. نمای این آزمایشگاه ماننده نمونه قبلی است که در بخش انتخابگر‌های جی کوئری معرفی کردیم.
در این آزمایشگاه می‌توانید عناصری را که با استفاده از تابع پوششی جی کوئری می‌خواهید ایجاد کنید را وارد کرده و نتیجه را مشاهده نمایید.

به عنوان مثال می‌خواهیم تعداد عناصر ، <a>   در صفحه را بعد از یک عنصر ، <div >که با انتخابگر  SomeDiv  مشخص شده است نمایش دهیم. کد زیر را در آزمایشگاه پوششی جی کوئری وارد کنید و نتیجه را مشاهده نمایید!

('someDiv').html('There are'+$('a').$
size()+' link(s) on this page.');
بعد از اجرای این دستور در آزمایشگاه می‌بینید که تعداد عناصر ، >a موجود در صفحه برای شما نمایش داده می‌شود.

در این دستور ما از تابع  (size)  استفاده کردیم که همین جا آن را برای شما معرفی می‌کنیم. این تابع مقادیری که از آن درخواست می‌کنید را شمارش و نمایش می‌دهد، هیچ پارامتر ورودی ای ندارد و مقدار خروجی آن عددی است که تعداد عناصر درخواستی جهت شمارش را نمایش می‌دهد.

روش استفاده آن مانند مثال بالا است، به این معنی که وقتی به دنبال تابع پوششی جی کوئری استفاده شود، مقادیر عنصر مورد نظر را شمارش و نمایش می‌دهد. ( به این ترتیب$('a'). ()size ):  
بسیار خوب، اکنون شما می‌دانید چه تعداد از یک نوع عنصر را در صفحه دارید، اما مساله بعدی این است که به کدام یک می‌خواهید و می‌توانید به صورت مسقیم دسترسی پیدا کنید! این مساله‌ای است که هفته آینده در مورد آن صحبت و مثال‌هایی نیز مطرح خواهیم کرد. بهتر است جهت درک بهتر مسائل، تا هفته آینده به سراغ آزمایشگاه جدید توابع پوششی بروید و نمونه‌هایی از عناصر را به دلخواه خود وارد کنید و تعداد هر کدام را در صفحه، با مثالی که در همین بخش ارائه شد، به دست آورید.

 پویا سلیمی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها