کلاهبرداری 300 میلیون تومانی مردان شیاد از یک موسسه مالی در تهران

گروه حوادث: پرونده 3 مرد که با همکاری هم، سند ملکی یک شهروند تهرانی را جعل و با ارائه آن به یک موسسه مالی، اقدام به کلاهبرداری 300 میلیون تومانی کرده بودند، با صدور کیفرخواست به شعبه 1161 دادگاه عمومی جزایی فرودگاه مهرآباد تهران ارسال شد و بزودی آنها محاکمه می‌شوند. به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال گذشته نماینده حقوقی یکی از موسسه‌های مالی تهران به دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران مراجعه کرد و از کلاهبرداری 300 میلیون تومانی 3 نفر از مشتریان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۴۶۵

به دنبال طرح این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران ارسال شد و ماموران به تحقیق از مرد شاکی پرداختند.

مرد شاکی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: چندی قبل، مدیر یکی از مدارس به موسسه مالی‌مان مراجعه و برای تعمیرات مدرسه‌اش تقاضای وامی به مبلغ 300‌میلیون تومان کرد.

بنابراین، از وی خواستیم به همراه مدارک شناسایی‌اش، سند یک ملک را هم به موسسه مالی تحویل دهد تا مقدمات دریافت وامش فراهم شود.

سند جعلی برای کلاهبرداری میلیونی‌

شاکی ادامه داد: چند هفته بعد  مرد متقاضی به همراه 2 مرد که بیان می‌کرد از دوستانش هستند و دفتر نمایندگی یک شرکت اروپایی را در تهران اداره می‌کنند، به موسسه ما مراجعه کردند و با ارائه مدارک شناسایی و سند مربوط به ملکی در محله نیاوران، وام 300 میلیون تومانی را دریافت کردند.

آنها اقساط اولیه وام را پرداخت کردند، اما مدتی بعد از پرداخت اقساط خودداری کردند و به این ترتیب برای آنها، اخطاریه‌‌های کتبی ارسال کردیم که مشخص شد، فقط نشانی محل سکونت یکی از آنها که مدیر مدرسه بود، صحت دارد و 2 نشانی دیگر قلابی است.

بنابراین، سند ارائه شده آنها از سوی کارشناسان بررسی و سرانجام معلوم شد جعلی است و از روی سند اصلی مربوط به یک شهروند تهرانی که در محله نیاوران زندگی می‌کند، جعل شده است.

مردان شیاد سر متقاضی وام هم‌ کلاه گذاشتند

با به دست آمدن این اطلاعات، مدیر مدرسه بازداشت شد و با انتقال به مرکز پلیس مورد بازجویی قرار گرفت.

وی گفت: برای تعمیرات مدرسه‌ام، نیاز به دریافت وام داشتم. بنابراین به یک موسسه مالی که چندی قبل از آن وام دریافت و اقساط آن را پرداخت کرده بودم، مراجعه کردم و قرار شد سند یک ملک را هم در اختیار آن موسسه قرار دهم. بنابراین به پیشنهاد یکی از دوستانم، آگهی مبنی بر همکاری ضامن برای دریافت وام میلیونی را در یکی از روزنامه‌ها دادم و پس از چند روز مردی با من تماس گرفت و با بیان این که نماینده یک شرکت خارجی در تهران است، من را فریب داد.

وی ادامه داد: اعتمادم به او جلب شد و بعد به همراه یکی از دوستانم که درخصوص خرید و فروش وام‌های بانکی فعالیت می‌کرد، به موسسه مالی آمدیم و با ارائه مدارکمان وام 300 میلیون تومانی را دریافت کردیم. ابتدا 40 میلیون تومان آن را تحویل گرفتم و قرار شد چند ماه دیگر 60 میلیون تومان هم از آنها دریافت کنم و آن دو نفر نیز هر یک مبلغ 100 میلیون تومان از وام را بردارند و اقساط را 3 نفری پرداخت کنیم و از نقشه کلاهبرداری آنها بی‌اطلاع بودم.

به دنبال این اظهارات، این 2 متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و چند ماه بعد شناسایی و دستگیر شدند و با انتقال به مرکز پلیس، به جرایم خود اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها