بیشتر افراد اغلب مواقع مشکلات مربوط به سلامتی خود را نادیده می‌گیرند تا زمانی که این مشکلات تبدیل به موارد تهدید کننده‌ایی برای زندگی شان شود. هرگاه پای سلامتی در میان باشد، مردان بدترین دشمنان خودشان هستند. در حالی که زنان پس از تجربه اولین دوران بارداری‌شان خود را به ویزیت مرتب پزشک عادت می‌دهند، مردان آنقدر سهل انگاری می‌کنند تا مشکلات کوچکشان تبدیل به خطرات جدی می‌شود. شاید این موضوع به این علت باشد که پزشکان بطور خاص،‌ کمتر به مسایل بهداشت و سلامت مردان پرداخته‌اند.
کد خبر: ۱۸۷۳۹۷

به گزارش ایسنا ، «جیمز کالوین» مدیر بخش قلب و عروق مرکز پزشکی دانشگاه راش آمریکا می‌گوید؛ مردان طوری بارمی‌آیند که محکم و استوار باشند، آنها دوست ندارند قبول کنند پیر یا مریض شده‌اند.

در اینجا به چند مورد از علائم هشدار دهنده و اساسی بیماری‌های جدی که متخصصان معتقدند مردان نباید آنها را نادیده بگیرند، اشاره می‌شود:

کنترل ادرار و تکرر آن: برخاستن از خواب برای رفتن به دستشویی و مشکل در دفع ادرار یا کنترل آن می‌تواند از جمله مواردی است که با افزایش سن برای افراد بروز کند. البته این موارد ممکن است از علائم بزرگ شدن پروستات باشد که در صورت عدم درمان صدمات جبران ناپذیری به کلیه‌ها و مثانه می‌رساند.

کمردرد: این مورد را باید دلیل آشکاری برای نگرانی شمرد. بسیاری از مردان علیرغم رنج بردن از درد مزمن کمر، هفته‌ها و حتی ماه‌ها برای رفتن نزد پزشک تعلل کرده و سعی می‌کنند آن را بی‌اهمیت‌تر از آنچه هست جلوه داده و یا به مسایل دیگری ربط دهند.

دکتر کالوین می‌گوید: همه ما بارها دچار دردهایی شده‌ایم که زود از بین رفته‌اند، اما چنانچه به وجود درد یا علامت جدیدی در خود پی بردید، به پزشک اجازه دهید علت آن را بیابد.

مردان باید در مورد کمردردهایی که بیش از چند دقیقه ادامه داشته و به نظر می‌رسد براثر فشارهای فیزیکی به وجود آمده‌اند، هوشیار بوده و به آن توجه داشته باشند. هم چنین ضعف و بی حالی‌های مکرر، ضربان نامنظم و مشکلات تنفسی از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود.

ضعف ناگهانی: عدم تعادل و اختلال در تکلم؛ این موارد از نشانه‌های حملات جسمانی است که در اثر قفل کردن عملکرد مغز بروز می‌کند. به هر صورت اکثر افراد زمانی از دیگران کمک می‌خواهند که بسیار دیر شده است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که احتمال تشخیص علایم حمله در مردان نسبت به زنان کمتر است.

چاقی شکم در اثر مصرف مشروبات الکلی: چاقی و چربی اضافه در ناحیه شکم، همراه با افزایش خطر انواع دیابت، حمله، بیماریهای قلبی و زوال عقل است. در مردان، دور کمر بالای 40 اینچ (حدود 110 سانتی متر) احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیگری بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها