فارس: بیش از 65 میلیون نفر اندونزیایی در صورت جهش یافتن ویروس آنفلوآنزای پرندگان در خطر آلوده شدن به ویروس مرگبار این بیماری قرار دارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، بایو کریشنامورتی، رئیس کمیته ملی کنترل آنفلوآنزای پرندگان در اندونزی اعلام کرد: 65 میلیون نفر یا 30 درصد جمعیت کشور در صورت جهش ویروس و اپیدمی شدن آن در خطر مرگ قرار دارند.
کد خبر: ۱۶۹۸۸۰
اندونزی در بین کشورهای جهان بیشترین آسیب را از آنفلوآنزای پرندگان دیده است و 107 نفر در این کشور در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که 13 نفر آن در سال جاری جان باخته‌اند.کارشناسان نگرانند که این ویروس که به طور معمول از پرندگان به انسان منتقل می‌شود دچار جهش شده و با امکان انتقال راحت از انسان به انسان باعث ایجاد یک اپیدمی مرگبار جهانی شود.

کریشنامورتی افزود که آمار اعلام شده مبتنی بر آمار مرگ و میر ناشی از اپیدمی این بیماری در قرن گذشته است و اظهار کرد که اندونزی هفته آینده یک مانور اضطراری آمادگی در برابر اپیدمی احتمالی این بیماری را برگزار خواهد کرد.
این مانور با حضور حدود 1000 نفر صورت می‌پذیرد و به این ترتیب اندونزی اولین کشور جهان است که به آزمایش میزان آمادگی خود در برابر اپیدمی احتمالی آنفلوآنزای پرندگان می‌پردازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها