همزمان با توزیع شربت تریاک صورت می‌گیرد

صدور کارت هوشمند برای معتادان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تلاش می‌کنیم تا ظرف چند ماه آینده و قبل از توزیع شربت تریاک معتادان کارت هوشمند درمان را اخذ کنند.
کد خبر: ۱۶۶۹۴۲

‌به گزارش فارس، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: سامانه کارت هوشمند درمان معتادان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تصویب شده است و بنابراین با توجه به این‌که اجرای این کار اقدام بزرگی برای درمان و پیشگیری است تلاش می‌کنیم تا قبل از توزیع شربت تریاک تمامی معتادان این کارت را اخذ کرده باشند. 

شرکت ایران در اجلاس مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل

او با اشاره به شرکت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در اواخر اسفند‌ 86 گفت: این هیئت به سرپرستی ‌دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر همراه با نمایندگی وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت در اجلاس جهانی در وین حضور یافت. 

او گفت: در روز اول اجلاس گزارش جمهوری اسلامی ایران در زمینه برخورد با قاچاق و کاهش آسیب ارائه و ابراز نگرانی خود را افزایش تولید تریاک در افغانستان بعد از حضور آمریکا مطرح کرد.

وی گفت: حاشیه این اجلاس ملاقات‌هایی از سوی هیئت ایرانی با معادن دبیرکل سازمان ملل مطرح شد.
سردار حسین‌آبادی گفت: قطعنامه پایانی این اجلاس برای نخستین بار به پیشنهاد ایران تصویب شد و در اسناد سازمان ملل ثبت ‌و مقرر شد تا ایران در اجلاس آتی اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر به عنوان نایب رئیس کمیسیون و رئیس کمیته قطعنامه‌های این اجلاس انتخاب شد.

                                    افزایش کشفیات و هلاکت قاچاقچیان مواد مخدر
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش 89 درصدی کشف انواع مواد مخدر در 16 روز اول فروردین گفت: طی این مدت 17 هزار و 531 کیلو انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد. 

او گفت: در 18 روز فروردین نیز 265 باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد که در این راستا 46 نفر از قاچاقچیان و اشرار در درگیری در مقابل پلیس به هلاکت رسیده و یک هزار و 340 نفر دستگیر شدند.

سردار حسین‌آبادی گفت: بیشترین کشفیات در ایام نوروز در استان فارس با 2 هزار 543 کیلوگرم، یزد با 2 هزار و 50 کیلوگرم و اصفهان با یک هزار و 857 کیلوگرم تشکیل داده است و میزان کشف هروئین نیز با افزایش 176 درصدی به 882 کیلوگرم رسید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اختصاص 103 میلیارد تومان بودجه از سوی مجلس به ناجا برای انسداد فیزیکی مرزها گفت: کلیه اقدامات برای اجرای این کار از سوی دفتر مهندسی ناجا آغاز شده است و اختصاص این رقم برای انسداد فیزیکی مرزها نقطه عطف در این زمینه خواهد بود.

وی با بیان این که طرح جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر استمرار خواهد داشت، گفت: این کار به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و در هر فصل 2 مرحله طرح در سراسر کشور به صورت سازماندهی شده اجرا می‌شود.
سردار حسین‌آبادی همچنین میزان کشفیات مواد مخدر در سال 86 را 491 تن ذکر کرد و گفت: این میزان انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها