داوود دانش جعفری وزیر اقتصادی و دارایی گفت: بسیاری از روستاهای استان قبل از انقلاب از محرومیت رنج می‌بردند که بعد از پیروزی انقلاب، اولین پیامی که توسط دولت به مناطق محروم رسید، پیام سازندگی بود. مردم اگر بخواهند در اداره امور کشور حضور گسترده داشته باشند، راه اصلی آن شرکت در انتخابات مجلس است و این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی از این حق محروم هستند.
کد خبر: ۱۵۸۹۶۳

به گزارش فارس ،  وی افزود: مردم باید در انتخاب خود نهایت حساسیت را به خرج دهند تا بتوانند از طریق نمایندگان پیام خود را به دولتمردان برسانند.

دانش جعفری حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهم‌ترین وظیفه هر ایرانی عنوان کرد و افزود: نماد بارز این وظیفه شناسی امروز در میان مردم خونگرم استان هرمزگان به خوبی نمایانگر است.

نماینده دولت افزود: در بیان اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی همین بس که استکبار علیه انقلاب ما بسیج شد توطئه‌ها تحریم‌ها، کودتاها و درصدر آنها 8 سال جنگ تحمیلی علیه ملت ما بر راه انداخت.

وی افزود: اگر بخواهیم به دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم به محورهای زیادی می توان پرداخت، که از آن جمله می توان به استقرار حکومت دینی، کسب استقلال، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، آبادانی و محرومیت زدایی، خوداتکایی و کاهش وابستگی، عدالت خواهی، ارتقاء جایگاه زنان، گسترش سواد و فرهنگ، زدودن فساد و آلودگی از کشور، آزادی و کرامت انسانی، انقلاب اسلامی و استقرار حکومت دینی جمهوری اسلامی که ایران را تبدیل به کشور منحصر به فرد کرده است، اشاره کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان داشت: شکل گیری قدرت سیاسی در ایران با دنیا تفاوت دارد و بر اساس الگوی حکومت مردمسالاری دینی در ایران پاک‌ترین و دانشمندترین افراد در راس این حکومت قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی و استقلال را بازشماری کنیم، استقلال در واقع یکی از 3 پایه اصلی شعارهای انقلاب اسلامی بود و در سال‌های بعد از انقلاب بیشترین بهایی که کشور متحمل پرداخت آن شد، برای حفظ استقلال کشور بود.

دانش جعفری با اشاره به جنگ تحمیلی یادآور شد: در جنگ تحمیلی، مهم‌ترین هدف دشمنان ما زیر سئوال بردن استقلال ما بود ولی ما مقتدرانه روی پای خودمان ایستادیم و تا آخرین وجب از خاکمان را از دشمن پس گرفتیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز دیپلماسی خارجی ما مصداق بارزی از نگاه ما به استقلال است، چرا که ما نخواستیم کشور را به خارجی‌ها کنترات دهیم و با مظاهر غیرواقعی و مصنوعی کشور را توسعه یافته جلوه دهیم، بلکه اصل را بر استقلال واقعی گذاشتیم زیرا بدون استقلال هیچ چیز معنی ندارد.

وی در ادامه افزود: امروز کشورهای وجود دارد که بویی از دمکراسی و مردمسالاری نبرده‌اند، کشورهایی که حتی در آنجا هیچگونه انتخاباتی برگزار نمی شود، اما بخاطر وابستگی به کشورهای غربی آنها را کشورهای نمونه قلمداد می کنند، در حالی که ایران به عنوان کشوری مستقل متهم به نادیده گرفتن حقوق بشر می‌شود.

نماینده دولت با اشاره به بحران کشور عراق افزود: مردم دنیا امروز نمونه حقوق بشر را در عراق نظاره‌گرند و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی و ارتقای روحیه خودباوری اعتماد به نفس را در ایران برشمریم، باید گفت این یکی از دستاوردهای مهم کشور است.

وی با اشاره به سال‌های قبل از انقلاب افزود: در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ پیشرفت صنعتی را در خود ندیده بود، اما امروز ما در صنایع پیشرفته زبانزد هستیم که نمونه بارز آن پرتاب ماهواره به فضا بود که در هفته گذشته، راه فضا را در پیش گرفت.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: شعار "ما می‌توانیم" امروز مهم‌ترین شعار دولت نهم است و سازندگی و محرومیت زدایی روستاها در واقع یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: امروز نزدیک به 500 شهر بزرگ در کشور وجود دارد که عموما شهرهای آبادی هستند و در راستای تقویت زیر بناها در بخش های نفت و گاز و سایر خدمات تحولات شگرفی به وجود آمده است.

دانش جعفری در خاتمه افزود: ایران مقتدر امروز در تمامی عرصه های علمی خودکفا شده و دیگر هیچ وابستگی‌ای به کشورهای خارجی ندارد و تهدیدات دشمنان مبنی بر تحریم اقتصادی ایران را با هیچ مشکلی مواجه نمی‌سازد، بلکه روزبه‌روز روحیه جوانان این مرز بوم را برای دست یافتن به پیشرفت‌های علمی تقویت می‌سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها