آمریکا با سرنگونی دهمین پهپاد «ام کیو ۹» در یمن ۱۲۰ میلیون دلار ضرر کرد

بر اساس ارزیابی کارشناسان نظامی با سرنگونی دهمین پهپاد پیشرفته «ام کیو ۹» توسط پدافند هوایی یمن، آمریکا ۱۲۰ میلیون دلار ضرر کرد.
بر اساس ارزیابی کارشناسان نظامی با سرنگونی دهمین پهپاد پیشرفته «ام کیو ۹» توسط پدافند هوایی یمن، آمریکا ۱۲۰ میلیون دلار ضرر کرد.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه خبری ۲۶ سپامبر یمن با اعلام این خبر نوشت: کارشناسان نظامی بر این باورند که توانایی نیرو‌های مسلح یمن در سرنگونی پهپاد بسیار پیشرفته و گران قیمت «ام کیو ۹» (MQ-۹ Reaper) آمریکا، قدرت نظامی واشنگتن را در موقعیت شرم آوری قرار داده است.

این پایگاه خبری یمنی با اشاره به سرنگونی پهپاد ام کیو ۹ آمریکا در آسمان استان «ذمار» به وسیله موشک زمین به هوا ساخت داخل توسط پدافند هوایی یمن در روز گذشته (دوشنبه) نوشت: این سومین پهپاد از این نوع است که در طول یک هفته و دهمین پهپاد از همین نوع است که توسط پدافند هوایی یمن در جریان جهاد مقدس در حمایت از غزه سرنگون شده است.

این رسانه یمنی به نقل از پایگاه تحقیقات دفاعی هند افزود: نیرو‌های مسلح یمن توانستند پهپاد‌های آمریکایی «ام کیو ۹ ریپر» را با موفقیت شگفت انگیزی هدف قرار دهند و آن را سرنگون کنند.

بر این اساس، پایگاه تحقیقات دفاعی هند در ادامه آورده است که بسیاری از کشور‌ها پس از ناکامی پهپاد ام کیو ۹ آمریکا در یمن و سرنگونی بسیاری از این نوع پهپاد‌ها و شکسته شدن قدرت پوشالی آنها، از تجدید نظر در خرید پهپاد‌های «ام کیو ۹ ریپر» خبر دادند.

این پایگاه تحقیقاتی اشاره کرد که موفقیت نیرو‌های مسلح یمن در سرنگونی چندین پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹ ریپر» باعث شد تا دست اندرکاران تاسیسات دفاعی هند این سوال را مطرح کنند که آیا پهپاد آمریکایی یاد شده واقعا" ارزش خرید دارد یا خیر؟.

به نوشته پایگاه یاد شده، کارشناسان نظامی بر این باورند که توانایی نیرو‌های مسلح یمن در سرنگونی پهپاد بسیار توانمند و گران قیمت آمریکایی ام کیو ۹، قدرت نظامی آمریکا را در موقعیت شرم آوری قرار داده است، زیرا روی انجام چندین ماموریت نظامی و شناسایی این نوع پهپاد شرط بندی می‌کردند.

این کارشناسان نظامی با تاکید بر اینکه سرنگون کردن این نوع پهپاد، به مهارت و سلاح پیشرفته‌ای نیاز دارد، اشاره کردند که با سرنگونی دهمین پهپاد ام کیو ۹ ریپر در آسمان یمن، آمریکا ۱۲۰ میلیون دلار ضرر کرد.

پیشتر، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور در چارچوب نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، برای سومین بار متوالی طی یک هفته، یک پهپاد پشرفته دیگر آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را در آسمان استان ذمار منهدم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها