فرار از حیطه غیرحرفه‌ای‌ها

بالاخره وقت حرفه‌ای شدن رسید. از پرسپولیس و استقلال گرفته تا تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر همه و همه باید تشکیل تیم فوتبال بانوان بدهند وگرنه عواقب سخت و سنگینی در انتظار آنهاست.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۵۳
نویسنده ​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
براساس معیارهای حرفه‌ای، هر باشگاهی باید امتیاز تیم فوتبال بانوان هم داشته باشد در غیر این صورت مجوز حرفه‌ای را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نمی‌کند. البته تیمداری در بخش بانوان یکی از مولفه‌های صدورمجوز حرفه‌ای است و تنها شرط لازم به شمار نمی‌رود. اما از آنجا که اکثر باشگاه‌های ایرانی هنوز تیم بانوان ندارند ممکن است همین بند منجر به اتفاقات بدی برای آنها شود. شاید استقلالی‌ها بیشتر از هر باشگاه دیگری در ایران ازعواقب حرفه‌ای نبودن با‌خبر باشند. آنها در سال‌های اخیر دو بار طعم تلخ حذف از آسیا را چشیده‌اند.نکته جالب اینجاست درشرایطی که باشگاه‌های ایرانی یکی پس ازدیگری خبرازتشکیل تیم فوتبال بانوان می‌دهند باز هم استقلال منفعل‌تر از بقیه به نظر می‌رسد.اما پرسپولیس رویکرد دیگری دارد. آنها با برنامه‌تر از استقلال هستند و دیروز خبرهای جدیدی دراین باره به گوش رسید.
     
از دربی خبری نیست
تشکیل تیم فوتبال بانوان پرسپولیس قطعی شد. تصور کنید ازآن سو هم استقلال تشکیل تیم فوتبال بانوان می‌داد که در این‌صورت یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات فوتبال بانوان در سال‌های اخیر رقم می‌خورد. دامنه سرخابی‌ها به فوتبال زنان هم کشیده می‌شد و آنگاه شاهد دربی پایتخت می‌بودیم. اما فعلا از آبی‌ها خبری نیست و این رویا هم قرار نیست فعلا عملی شود. سرخ‌ها اما نقشه‌های دیگری دارند. تیم فوتبال بانوان پرسپولیس در حال تشکیل است و امتیاز این تیم بر اساس آخرین اخبار، لیگ برتری خواهد بود. تشکیل تیم فوتبال بانوان علامت بزرگی به کنفدراسیون فوتبال آسیاست تا نشان دهند از حیطه غیرحرفه‌ای فرار کرده اند.
     
شرایط متفاوت لیگ برتری‌ها
باشگاه‌های لیگ برتری ملزم به خرید امتیاز لیگ برتری برای تیم‌های بانوان خود نیستند. همین که تیم‌های بانوان آنها مجوز حضور در لیگ یک را هم داشته باشند کافی است و منجربه صدورمجوز حرفه‌ای می‌شود. نمونه این اتفاق تراکتور است که تیم فوتبال بانوان این باشگاه فصل آینده در لیگ یک بانوان حضور خواهد داشت. سپاهان، ملوان، گل‌گهر، خیبر خرم‌آباد، نساجی مازندران و ذوب‌آهن مشکلی از این بابت ندارند اما در استقلال، شمس آذر، فولاد، هوادار، آلومینیوم اراک، چادر ملو، مس رفسنجان و استقلال خوزستان فعلا صحبتی از تشکیل تیم فوتبال بانوان نیست و مجوز حرفه‌ای این باشگاه‌هادر خطر است.در این بین استقلالی‌ها که حذف از آسیا را به دلیل حرفه‌ای نبودن تجربه کرده‌اند باید بیشتر از هر باشگاه دیگری به فکر تشکیل تیم فوتبال بانوان‌شان باشند اما تا امروز برنامه‌ای عملی در اینباره انجام نشده است. از سه سال پیش تا امروز همواره صحبت‌های فراوانی پیرامون تشکیل تیم فوتبال بانوان استقلال وجود داشته که تا امروز عملی نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها