آغاز رقابت کشتی گیران ایران در رقابت‌های المپیک

پیش به سوی کسب مدال

آغازمسابقات کشتی المپیک برای ایران از امروز. کشتی بیشترین سهم را در مجموع مدال‌های ایران در تاریخ المپیک دارد. تا اینجای کار مدالی نصیب کاروان ایران نشده و چشم امید خیلی از مردم به زیر یک خم‌ها و سر زیر بغل‌‌های کشتی‌گیران است تا در نهایت به کسب مدال منجر شود. بی‌شک درخشان‌ترین عملکرد کشتی ایران درالمپیک‌ها به۲۰۱۲المپیک لندن برمی‌گردد. جایی که کشتی‌گیران موفق به کسب۴ طلا، یک نقره و یک برنز شدند اما امسال چه اتفاقی خواهد افتاد؟
کد خبر: ۱۴۶۷۵۷۹
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
کشتی و وزنه‌برداری همیشه مدعی هستند که فشار سنگینی روی آنهاست و اگر کاروان ایران تا قبل از آغاز مسابقات آنها مدالی نیاورده باشد بار روانی زیادی برای‌شان ایجاد می‌شود. امسال هم دقیقا همین اتفاق افتاده و تا شروع مسابقات کشتی، عملکرد کاروان بدون مدال چنگی به دل نزده است. از امروز فرنگی‌کاران روی تشک خواهند رفت و قطعا عملکرد خوب آنها روحیه را به کاروان بر می‌گرداند و شاید ایران هم به مدال‌های خوشرنگ چشمک بزند.
   
وزن ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد
محسن‌نژاد، نماینده وزن ۶۰کیلوگرم ایران در المپیک است. او تشنه مدال است اما رقبایی چغر و بد بدن دارد. مدعیان اصلی مدال طلای این وزن کنیچیروفومیتای ژاپنی وژولمان شارشنبکوف قرقیزستانی هستندوالبته نفراتی چون مرادممدوف آذربایجانی، سلطانگالی قزاق، ویکتور سیوبانو از مولداوی، گئورگی تیبیلوف صربستانی و...نیز در این وزن هستند، البته محسن‌نژاد هم کشتی‌گیر قابلی است و می‌تواند خودی نشان دهد.
   
وزن ۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی
اسماعیلی یک فینال المپیک را برد و راهی المپیک شد! او در انتخابی محمدرضا گرایی را شکست داد. اسماعیلی همان است که در اشتباهی بچه‌گانه و پشت کردن به حریف ثانیه‌ای پیش از سوت پایان، اقدام به شادی کرد و اسیر کمرگیری لوئیس اورتا سانچز کوبایی شد و کشتی برده را ناباورانه باخت.با این حال اسماعیلی کار را به خوبی تمام کرد و با دو برد قاطعانه مقابل گرایی دوبنده المپیک را از آن خود کرد، آن هم در وزنی که مدعیان زیادی دارد؛ از لوئیس اورتا سانچز کوبایی و کیوتارو سوگابه ژاپنی گرفته تا حسرت جعفروف آذربایجانی، پرویز نصیبوف اوکراینی، ماته نِمس صربستانی، راماز زوئیدزه گرجستانی، اسلاویک گالستیان ارمنی و...، اما سعید اسماعیلی را هم نباید دست‌کم گرفت.
   
وزن ۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد
وزن او یکی از سخت‌ترین اوزان کشتی فرنگی است. آکژول محموداف قرقیزستانی بخت نخست مدال طلا در این وزن است. نائو کوزاکای ژاپنی را هم باید از جمله مدعیان اصلی طلای این وزن درکنار مالخاز آمویان ارمنی دانست. سنان سلیمانوف آذربایجانی، زولتان لوای مجارستانی و برهان آکبوداک ترکیه‌ای هم از جمله دیگر مدعیان مدال این وزن هستند.
   
وزن ۸۷ کیلوگرم: علیرضا مُهمدی
کشتی‌گیر ایذه‎‌ای یکی از مدعیان وزن ۸۷ کیلوگرم است. مهمدی با توجه به تغییر وزنی که داد از همان ابتدا وارد چرخه المپیک شد و با شکست حریف مستقیم خود ناصرعلیزاده درفینال قهرمانی کشور،گزینه حضوردر مسابقات کسب سهمیه آسیایی شد و در بیشکک سهمیه المپیک راچنگ زد.دیوید لوسونچی از مجارستان وعلی چنگیز ازترکیه مدعیان عنوان‌دار این وزن برای مدال المپیک محسوب می‌شوند. رفیق حسین‌اف آذربایجانی، نورسلطان تورسینوف قزاق، تورپال بیسلطانوف دانمارکی، لاشا گبادزه گرجستانی، الکساندر کوماروف صربستانی و ژان بلنیوک اوکراینی هم برای مدال خواهند جنگید.
   
وزن ۹۷ کیلوگرم: محمد‌هادی ساروی
برای دومین بار حضور در المپیک را تجربه می‌کند.ساروی برنز المپیک۲۰۲۰ توکیو ژاپن را در کارنامه دارد و بدون شک امسال دنبال مدال خوشرنگ‌تری است. گابریل روسیلو، آرتور الکسانیان ارمنی،ابوبکر خاسلاخانو بلاروس و آرتور عمروف از جمهوری چک نفراتی هستند که برای مدال خواهند جنگید، ضمن این‌که رستم آساکالوف باتجربه هم در این جمع حضور دارد اما خیلی‌ها شانسی برای او متصور نیستند.

امیدها به میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم
قطعا جنگ برای کسب مدال طلا بین میرزازاده ولوپز است.در این وزن رضا کایالپ ترکیه‌ای بعد از مثبت شدن دوپینگش از گردونه کنار رفت و سرگی سیمینوف روس هم در پی تحریم المپیک ازسوی روس‌ها در پاریس غایب است .با این حال میرزازاده کار سختی خواهد داشت. میخایین لوپز کوبایی در۴۲سالگی دنبال کسب پنجمین طلای المپیک خودش است آن هم در حالی که در سه سال گذشته روی تشک نیامده است. صباح شریعتی که برای آذربایجان سهمیه المپیک گرفت هم در پاریس حضور خواهد داشت. میلوف بلغاری، لینگ ژمنگ از چین و آگوستا فرناندز از شیلی هرچند شانس مدال طلا نیستند، اما گوشه چشمی به کسب مدال المپیک دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها