روایتی شگفت انگیز از تمدن ۱۰۰۰ ساله ایران در آفریقا در مستند «ثریا»

فصل دوم مجموعه مستند «آفریقا، سرزمین فرصت‌ها» از شنبه ۳۰ تیرماه روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
فصل دوم مجموعه مستند «آفریقا، سرزمین فرصت‌ها» از شنبه ۳۰ تیرماه روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
کد خبر: ۱۴۶۵۳۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، جدیدترین مجموعه مستند برون مرزی برنامه «ثریا» با نام «آفریقا، سرزمین فرصت‌ها» فصل دوم از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پس از گذشت پنج سال از پخش مجموعه مستند «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» و بازتاب‌های گسترده آن؛ فصل دوم این مجموعه مستند از تانزانیا، منطقه زنگبار تا زیمبابوه را به تصویر می کشد. 

تیم «ثریا» به تهیه کنندگی محسن مقصودی برای تهیه این مجموعه مستند سفری در زمستان سال گذشته به کشور تانزانیا، منطقه زنگبار و زیمبابوه داشته اند. ماحصل این سفر با سفر قبلی با رئیس جمهور شهید به کنیا و اوگاندا، مجموعه مستند «آفریقا، سرزمین فرصت‌ها» شده است.

در سفر تیم ثریا با آقای شهید آیت الله رئیسی،  گزیده مستند فصل اول «آفریقا، سرزمین فرصت‌ها» در دو قسمت برای ایشان و وزرای همراه پخش شد که مورد توجه رئیس جمهور شهید قرار گرفت و برای تیم ثریا ایجاد انگیزه کرد.

در فصل دوم این مجموعه مستند، از آثار تاریخی تمدنی هزار ساله ایران در تانزایتا و زنگبار تا فرصت‌های بی نظیر اقتصادی و صنعتی در شرق و جنوب آفریقا تصاویری ضبط شده است که بیانگر  مهاجرت شگفت‌انگیز ۱۰ قرن قبل تجار شیرازی و حکومت پانصد ساله ایرانی در شرق آفریقا و همچنین جای خالی ایران در بازار بکر امروز آفریقا است.

علیرغم رشد ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به آفریقا در دولت سیزدهم، سهم ایران از بازار بزرگ آفریقا کمتر از دو دهم درصد و بسیار ناچیز‌ است.

«آفریقا، سرزمین فرصت‌ها» به تهیه کنندگی محسن مقصودی در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و روز بعد ساعت ۱۳ تکرار آن روی آنتن خواهد رفت.

تعداد بازدید : 4
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها