موقعیت ویژه‌ ایران برای ترانزیت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میزان اینترنت ترانزیت شده از خاک کشورمان ۵/۲ برابر شد و اجرا و تعمیر فیبر نوری دریایی دارای پاور در دولت سیزدهم صورت گرفت.
کد خبر: ۱۴۶۲۸۹۴
 
عیسی زارع پور  اظهار کرد: اتصال جزایر هندورابی، بوموسی، تنب بزرگ وکوچک به سرزمین مادری از طریق فیبرنوری دریایی به منظور ارتقای کیفیت ارتباطات این جزایر و دستیابی به فناوری اجراوتعمیر فیبرنوری دریایی دارای پاور وانجام قراردادهای بین المللی دراین حوزه ازدستاوردهای این دوره است. وزیرارتباطات افزود: کشورمان موقعیت ویژه‌ای برای ترانزیت اینترنت در منطقه دارد که در گذشته از آن غفلت شده بود. وی گفت: با توسعه تعاملات بین المللی و مزیت بخشی به مسیرهای ترانزیتی کشور، میزان اینترنت ترانزیت شده از خاک کشورمان ۲.۵برابر شده و طبق برنامه ان‌شاا...تا پایان سال به ۴ ترابیت برثانیه خواهد رسید.

تولید سامانه تیکه نگاری صوتی دریایی در کشور 
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید دستگاه‌های نوین به نام«سنجاب دریایی ۱۰CAT» است که بااستفاده ازفناوری تیکه نگاری صوتی، به اندازه‌گیری پیوسته‌های جریان‌های آب مانند دبی،سرعت، دما وشوری می‌پردازد.این دستگاه که درحوزه آب و سیستم‌های تیکه نگاری فعال است، از فرستنده‌ها و گیرنده‌های صوتی (ترانسدیوسر) در دریا بهره می‌برد و اطلاعات صوتی در کل مقطع آب و ثبت در پردازشگر، دستگاه‌های مختلف آب ارسال می‌کند.
مطالعات دریایی واقیانوسی: اندازه‌گیری دوبعدی وسه بعدی بیش از۳۰ جریان‌ دریایی به صورت پیوسته و لحظه‌ای برای شناخت بهتر پدیده‌های دریا و اقیانوس و تهیه داده‌های مطالعاتی بلندمدت برای مطالعات گرمایش جهانی.

مزایای استفاده:
تولید برق: 
اندازه‌گیری جریان انرژی و تعیین محل نصب توربین‌های کشندی
مناطق پایش دریایی: اندازه‌گیری انرژی جریان در اعماق مختلف دریا جهت تعیین بیشینه انرژی موجود در هر منطقه برای نصب‌های کشندی وهمچنین خروج نیروگاه‌های ساحلی از طریق پایش انرژی‌های حرارتی نیروگاه‌های مجاور دریا.
مطالعات زیست‌شناسی: تهیه نقشه‌های سرعت جریان در جهت شناسایی مکان مناسب جهت نصب قفس پرورش ماهی و تهیه نقشه‌های اطراف قفس‌های پرورش ماهی
ایمنی تفریحات ساحلی: تعیین مناطق ایمن برای شنا، قایقرانی و موج‌سواری
احداث اسکله: مناطق مناسب جهت احداث اسکله

افزایش محصولات گلخانه‌ای با نانوحباب‌ها
مدیرعامل  یک شرکت فناور از ازدیاد برداشت بین ۵ تا۳۰درصد درگلخانه‌های هیدروپونیکی که سامانه نانوحباب در آنجانصب شده، خبر داد.استفاده ازفناوری نانوحباب درسیستم‌های آبیاری گلخانه‌های هیدروپونیک، می‌تواند منجر به افزایش ۵تا ۳۰درصدی محصول شود. این فناوری با افزایش محلول در آب وکوچک کردن آن، به آسان‌تر شدن آن توسط گیاه کمک می‌کند.دو نوع دستگاه نانوحباب‌ساز برای گلخانه‌ها وجود دارد: نوع استاتیکی برای گلخانه‌هایی که محلول غذایی را به صورت دستی تهیه می‌کنند و نوع آنلاین گلخانه‌های مجهز به سیستم‌های اتوماسیون را دارند. انتخاب و نوع ظرفیت دستگاه نانوحباب به عواملی که از چند نوع سیستم کشت، تعداد دفعات آبیاری و میزان میزان آبیاری در روز وجود دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که استفاده از گلخانه نانوحباب در هیدروپونیک، ۵ تا ۳۰ درصد افزایش محصول را به دنبال داشته است. گلخانه‌ها می‌توانند بعد ازانتخاب نوع سیستم آبیاری وتعیین دقیق میزان آبیاری، برای خرید دستگاه نانوحباب اقدام کنند. 

ساخت ربات رومیزی برای مبارزه با فراموشکاری
ربات رومیزی جدیدی به نام کارمن برای کمک به افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) طراحی شده است. این ربات با آموزش تکنیک‌های شناختی جبرانی، به کاربران در بهبود حافظه، توجه وعملکرد اجرایی درخانه کمک می‌کند.کارمن با ارائه تمرینات آموزشی ساده و بازی‌های تعاملی، به افراد مبتلا بهMCI آموزش می‌دهد تاعادات و استراتژی‌های مفیدی برای به خاطر سپردن اطلاعات و انجام وظایف روزمره ایجاد کنند.این ربات همچنین می‌تواند به آنهادربرنامه‌ریزی وظایف وجلوگیری ازگم کردن اشیاء کمک کند. تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو کارمن را با مشورت پزشکان و مبتلایان به MCI توسعه داده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که این ربات تنها رباتی است که می‌تواند تکنیک‌های شناختی جبرانی را آموزش دهد که در نتیجه می‌تواند حافظه و عملکرد اجرایی را تقویت کند. کارمن در حال حاضر درخانه‌های چندین بیمار مبتلا به MCI آزمایش شده است و نتایج اولیه نشان می‌دهد که این ربات می‌تواند به آنها در اعتماد به نفس بیشتر برای استفاده از استراتژی‌های شناختی در زندگی روزمره کمک کند. محققان درحال حاضربه دنبال گسترش دامنه کاربرد کارمن به سایر شرایط مانند اختلال ADHD هستند. این ربات می‌تواند به عنوان یک ابزار ارزشمند برای افراد مبتلا به اختلالات شناختی عمل کند و به آنها در حفظ استقلال و کیفیت زندگی خود کمک کند.

ربات‌های انسان‌نما با پوست زنده!
اتصال پوست انسان زنده به ربات‌ها، گامی فراتر ازربات‌های ساده امروزی است.این فناوری نوظهور، دریچه‌ای به سوی ربات‌های اندرویدی واقعی‌تر می‌گشاید که می‌توانند حرکات وظاهری شبیه به انسان داشته باشند.تصور کنید ربات‌هایی با پوستی گرم و نرم که می‌توانند با اشیاء اطراف خود به طور طبیعی تعامل داشته باشند وحتی حالات مختلف چهره رااز خود نشان ‌دهند. این ربات‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند مراقبت از سالمندان، آموزش، سرگرمی وحتی یاری رساندن به انسان در فضا، انقلابی ایجاد کنند. فراتر از جنبه‌های ظاهری، اتصال پوست انسان زنده به ربات‌ها می‌تواند کاربردهای عملی متعددی نیز داشته باشد.به عنوان مثال، ازاین فناوری می‌توان برای ساخت ربات‌هایی با حس لامسه دقیق استفاده کرد که می‌توانند اشیاء را با ظرافت بیشتری درک کنند وبا محیط اطراف خود تعامل داشته باشند. همچنین می‌توان از این ربات‌ها برای آزمایش لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد، چرا که پوست انسان واکنش‌های طبیعی به این محصولات را نشان می‌دهد.دانشمندان قبلا تلاش کرده بودند تا پوست مهندسی‌شده را به سطوح مصنوعی متصل کنند و این کار را اغلب از طریق قلاب‌های کوچک و تیزی که از آن سطوح بیرون زده‌اند، انجام می‌دادند، اما این قلاب‌های تیز از پوست خارج شده و باعث می‌شوند پوست صاف به نظر نرسد. همچنین در سطوح مقعر نیز به خوبی عمل نمی‌کنند، چرا که به سمت وسط خمیده می‌شوند.با در نظر گرفتن چنین محدودیت‌هایی، تاکئوچی و گروهش به تازگی از یک سیستم جدید برای پوشاندن پوست روی ربات‌ها استفاده کردند و یک سری سوراخ‌های V شکل کوچک را در سطح مصنوعی توسعه دادند.دانشمندان یک قالب برای صورت انسان ایجاد کردند که مجموعه‌ای از این سوراخ‌ها را در خود جای داده بود، سپس آن قالب را با ژلی متشکل از کلاژن وفیبروبلاست‌های پوستی انسانی پوشاندند.فیبروبلاست‌‌ها سلول‌هایی هستندکه مسئولیت تولید بافت همبند درپوست را دارند.مقداری از ژل به داخل سوراخ‌ها جریان می‌یابد، در حالی که باقی آن روی سطح قالب می‌ماند. ژل پس از هفت روز کشت، به صورت پوششی از پوست انسان شکل گرفت که به‌طور ایمن از طریق بافت درون سوراخ‌ها به قالب چسبیده بود.در آزمایش دوم، سوراخ‌هایی در بستر لاستیکی سیلیکونی ایجاد شد که سپس ژل بر روی آن اعمال شد و اجازه کشت را داد. نتیجه نهایی یک چهره ساده از پوست انسان بود که می‌توان با حرکت دادن دو میله متصل به بستر، لبخند زد.

 خلاصه‌ خوانی به ایمیل‌ها اضافه شد!
جیمیل به نوارجدیدهوش‌مصنوعی جمینای وقابلیت خلاصه‌سازی ایمیل‌هامجهزشد.نسخه وب جیمیل به نوارکناری جدیدجمینای (Gemini)مجهز شده است و می‌تواند کارهایی مانند خلاصه‌کردن ایمیل‌ها وساخت پیش‌نویس ایمیل‌های جدیدراانجام دهد.گوگل در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که این ابزار برای استفاده از توانمندترین مدل‌های آن مانندGemini ۱.۵ Pro،ساخته شده است. همچنین گوگل قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل‌ها از طریق جمینای را به نسخه موبایل جیمیل نیزاضافه کرده است.این قابلیت‌هامختص کاربران پولی جمینای هستند، بنابراین باید مشتری Google Workspace باشید یا اشتراک Google One AI Premium را خریداری کنید تا امکان دسترسی به این قابلیت‌ها را داشته باشید.

ربات خانه دار از راه رسید  
ربات خانه دار نه فقط به دلیل هوش مصنوعی پیشرفته خود، بلکه به دلیل تحرک فوق العاده روان و چابکش متمایز است.این ربات بدون نیاز به دورکاری عمل می کند و به گونه ای طراحی شده که از محیط خود یاد بگیرد و با آن سازگار شود.

موبایل‌ها، ضد سرقت می‌شوند
گوگل اعلام کرد فناوری ضد سرقت موبایل های اندروید را نخست در برزیل به کار می گیرد. هنگامی که موبایل سرقت می شود، این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی آن را ردیابی و نمایشگر دستگاه را قفل می‌کند.فناوری مذکور هم اکنون در مرحله آزمایشی است و سه نوع قفل برای آن مهیا شده است. گوگل دریکی ازاین قفل‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که برای ردیابی سیگنال‌های حرکات‌ رایج مرتبط با سرقت وقفل کردن نمایشگربه کارمی‌رود.ویژگی دوم به کاربر اجازه می‌دهد با گرفتن شماره موبایل از راه دور، نمایشگر دستگاه را قفل کند و چالش امنیتی را از دستگاه دیگری تکمیل کند. حالت سوم شامل قفل کردن خودکار نمایشگر درصورتی است که برای مدتی طولانی بدون دسترسی به اینترنت باقی بماند.

هواپیمای هیدروژنی،انقلابی در حمل و نقل  
هواپیمایeVTOL هیدروژنی Sirius Jet رونمایی شد. این هواپیما با برد ۱۸۵۰ کیلومتر و پرواز در ارتفاع ۶۴۰۰ متری، نویدبخش حمل و نقل هوایی پاک، سریع و کارآمد است. Sirius Jet با ۲۸ فن مجزا و سیستم پیشرانه هیدروژنی، برای پرواز در مناطق مسکونی ایده‌آل است. ایمنی سرنشینان با سیستم چتر نجات و باتری‌های پشتیبان تضمین شده است.

کشف ۱۳ اپلیکیشن مخرب گوگل پلی   
کارشناسان امنیتی ۱۳ اپلیکیشن مخرب را در گوگل پلی استور شناسایی کرده‌اند که اطلاعات و امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند. این برنامه‌ها که به عنوان ابزارها و سرویس‌های کاربردی ارائه می‌شوند، در واقع بدافزارهایی هستند که می‌توانند به اطلاعات حساس شما دسترسی پیدا کرده و اقدامات مخربانه‌ای را انجام دهند.
نام این برنامه‌های مخرب عبارتند از:
 Essential Horoscope for Android
۳D Skin Editor for PE Minecraft
Logo Maker Pro
Auto Click Repeater
Count Easy Calorie Calculator
Sound Volume Extender
LetterLink
NUMEROLOGY: PERSONAL HOROSCOPE & NUMBER PREDICTIONS
Step Keeper; Easy Pedometer
Track Your Sleep
Sound Volume Booster
Astrological Navigator; Daily Horoscope & Tarot
Universal Calculator
اگر هر یک از این برنامه‌ها را نصب کرده‌اید، فوراً آنها را حذف کنید.به دنبال فعالیت‌های غیرمعمول در گوشی خود باشید که ممکن است نشان‌دهنده فعالیت مخرب باشد.برای اسکن دستگاه خود در برابر بدافزار، از یک آنتی‌ویروس یا برنامه امنیتی معتبر استفاده کنید.

۹۰ درصد گوشی ها تا سال ۲۰۳۰به هوش مصنوعی مجهز می شود 
هوش مصنوعی این روزها به موضوع داغ دنیای فناوری تبدیل شده و بسیاری از برندها تصمیم گرفتند آن را در محصولات مختلف خود از جمله گوشی های هوشمند تعبیه کنند. کنفرانس راه اندازی برنامه آزمایشی تجاری جهانی ۵G-A دیروز در شانگهای برگزار شد. وانگ تائو، مدیر اجرایی هواوی و رئیس کمیته مدیریت کسب و کار زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات، سخنرانی اصلی را در این کنفرانس ایراد کرد. این مقام رسمی سه تغییر کلیدی در ترکیب ۵G-A و AI را به اشتراک گذاشت و پیش‌بینی کرد که چگونه نسبت گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی ممکن است در آینده تغییر کند. وانگ تائو معتقد است که گوشی های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی ۱۱ درصد از محموله های امسال را تشکیل خواهند داد. او افزود که تا سال ۲۰۳۰ می تواند به ۹۰ درصد برسد. از سخنرانی او به نظر می رسد که ادغام LLM و ویژگی های اصلی هوش مصنوعی ظرف چند سال آینده به استانداردی برای تلفن‌های هوشمند تبدیل خواهد شد. ما به زودی شاهد افزایش شدید ترافیک از طریق هوش مصنوعی خواهیم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها