خاطرات کاغذی

چرخ‌وفلک جادویی

داستان این مجموعه درباره یک چرخ‌وفلک جادویی (از نوع کالسکه اسبی چرخان) متعلق به «آقای راستی» است که در وسط یک باغ جادویی قرار دارد، اما بچه‌ها از آن استفاده نمی‌کنند تا این‌که با آمدن تعدادی شخصیت عجیب و سحرآمیز، اتفاقات دیگری رقم می‌خورد و هر بار ماجرا‌های جالبی پیش می‌آید.
کد خبر: ۱۴۵۲۳۱۱
نویسنده مریم فلاح

در این مجموعه استاپ‌موشن، گلچینی از شخصیت‌های غیرمعمول و جذاب با ویژگی‌های عجیب و غریب می‌دیدیم. مثلا موجودی ماورای انسان و حیوان به رنگ قرمز و سبیلو که سوار بر فنر بود، گاوی با خال‌های صورتی، حلزونی روشنفکر که به‌طور غیرمعمول سریع حرکت می‌کرد، سگی مو بلند و... چندین شخصیت انسانی هم در فضای داستان‌ها دیده می‌شدند. 

«چرخ‌وفلک جادویی» (با عنوان فرانسوی: Le Manège enchanté‎) و (عنوان انگلیسی: The Magic Roundabout) یک مجموعه استاپ‌موشن فرانسوی ــ بریتانیایی بود که سال ۱۹۶۴ توسط سرژ دانو تولید شد. 

چرخ وفلک جادویی ابتدا در فرانسه تولید شد، سپس به سبب مشکلات دوبله آن به زبان انگلیسی، یک نسخه دیگر از این سریال توسط کمپانی بی‌بی‌سی با فیلمنامه‌ای جدید به زبان انگلیسی که توسط اریک تامپسون، نوشته شده بود به صورت استاپ‌موشن ساخته شد. سال ۲۰۰۷ نیز نسخه تلویزیونی جدیدی از چرخ‌و‌فلک جادویی ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها