هرآنچه از افسانه‌های کلاسیک مشهور سراغ داشتیم را در این مجموعه کارتونی به‌صورت وارونه می‌توانستیم به تماشا بنشینیم؛ ماجرا‌هایی از شاهزاده‌ها، مادرخوانده‌ها، پری‌ها، ملکه‌های شریر، جادوگر، دیو و... که با یک پیچش مدرن احمقانه توسط شاهزاده‌ای نه‌چندان جذاب ارائه می‌شدند.
کد خبر: ۱۴۵۲۴۹۱
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

در بین ماجرا‌ها گهگاه کاراکتر‌های افسانه‌های ازوپ نیز حضور داشتند. از جمله داستان‌هایی که در غالب این کارتون کمدی، فانتزی، ترسناک و پررمزوراز وارونه‌وار روایت می‌شدند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: خرگوش و لاکپشت، سیندرلا، سفیدبرفی، راپانزل، فلوت سحرآمیز، پینوکیو، شاهزاده و نخود، آرزوی ماهیگیر، غاز طلایی، جوجه‌اردک زشت، خیاط کوچولوی شجاع، جک و لوبیای سحرآمیز، دیو و دلبر، هفت جوجه، پادشاه و جادوگر، هانسل و گرتل، زیبای خفته، چراغ علاءالدین، پرنسس و قورباغه، گربه چکمه‌پوش، غاز و تخم طلایی، شنل‌قرمزی، سه بچه‌خوک، جاروی جادوگر، جوجه سحرآمیز، قلعه اسرارآمیز، دزد بغداد، قالیچه پرنده و...

«داستان‌های افسانه‌ای ازهم‌گسیخته» (با نام اصلی: Fractured Fairy Tales) به معنای «قصه‌های پری شکسته» محصول کمپانی «جِی وارد پریداکشن» آمریکاست که طی سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۳ بر اساس متن‌های طنزگونه و هوشمندانه «اِدورد اِوِرد هاردن» تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها