تدارک صداوسیمای کرمان برای ایام فاطمیه

صداو سیمای کرمان در ایام فاطمیه برنامه‌های ویژه ای را برای عزاداران فاطمی ترتیب داده است.
صداو سیمای کرمان در ایام فاطمیه برنامه‌های ویژه ای را برای عزاداران فاطمی ترتیب داده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۱۷۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ معاونت های سیما و صدای شبکه استانی کرمان در ایام فاطمیه با ویژه برنامه‌هایی به استقبال مخاطبین خود می روند.

 

"هوای حرم" عنوان ویژه برنامه ای است که در دهه اول فاطمیه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از سیمای کرمان به صورت زنده پخش می‌شود. این ویژه برنامه از ساعت 21 به مدت 45 دقیقه از شبکه استانی کرمان روی آنتن می رود. 

 

در این ویژه برنامه به موضوعاتی چون زندگینامه و سیره حضرت زهرا(س)، مقام و جایگاه آن حضرت و زن در اسلام و نقش مادر در تربیت فرزندان و جامعه با حضور کارشناسان مذهبی پرداخته می‌شود. بخش های تولیدی برنامه شامل وله‌های گرافیکی ویژه شهادت، پخش مداحی از مداحان اهل بیت (ع)، کلام حضرت امام (ره) و رهبری، همراه با تأکید بر رفتار عفیفانه و تقویت این الگو به عنوان الگوی حجاب و عفاف در جامعه امروزی زندگی زنان موفق و...است.

 

پخش مراسم عزاداری هیئت های مذهبی استان، پخش عزاداری های سال قبل هم به صورت مجزا و کوتاه، پخش مستندهای تولیدی ویژه ایام (معرفی مادران شهدا و زنان موفق استان با تاثیر از با نوی نمونه اسلام)، پخش مراسم سخنرانی با حضور سخنرانان مطرح کشوری (معرفی جایگاه و شخصیت حضرت زهرا علیهاالسلام)، استفاده از برنامه‌های کوتاه آرشیوی تولیدی به مناسبت ایام ، طراحی وتولید سوالات پیامکی و همراهی مخاطبین، پخش زنده عزاداری از محل گلزار شهدای کرمان و ارتباط با مراکز از دیگر برنامه‌های دهه اول ایام فاطمیه سیمای کرمان به شمار می آیند.

 

در رادیو کرمان نیز ویژه برنامه "صدای کریمان" و همچنین برنامه‌های روتین صبحگاهی و خانواده و جوان و عصرگاهی و اذانگاهی و شبانه نیز به طور ویژه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌پردازند.

 

ویژه برنامه "فاطمه فاطمه"است به مدت ۳۰ دقیقه با محور شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با بخش های کارشناسی و شعر شاعر آیینی و گلچین بیانات رهبری و گزارش و..‌.تهیه و پخش می‌شود‌. تهیه کنندگی آن را ملیحه ملایی برعهده دارد.

 

پخش سوگواره ای در رثای بانوی دوعالم حضرت فاطمه سلام الله علیها به مدت ۱۵ دقیقه نیز از دیگر برنامه‌های مناسبتی رادیو کرمان در روز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

 

برگزاری مسابقه "عطر زیره" نیز با حضور دو شاعر آیینی و با بخش های بداهه سرایی، شعر موضوعی و مشاعره با حضور کارشناس نیز از دیگر تدارکات رادیوکرمان است. تهیه این برنامه را منوره السادات میرزاده برعهده دارد.

 

برنامه"یک سبد سخن" هم به شعر شاعران در رثای کوثرنبوت و مادر امامت(س) اختصاص دارد.

 

درضمن سخنرانی هم با موضوع سبک وسیره حضرت فاطمه سلام الله است.علاوه بر این برای آشنایی بیشتر علاقه مندان به مطالعه، دو کتاب در مورد حضرت زهراسلام الله علیها در میان برنامه کتابخانه معرفی خواهد شد و در بخش حدیث روز نیز کارشناس با بیان حدیثی معتبر با ذکر منبع در مورد حضرت فاطمه سلام الله علیها با مخاطبان همراه خواهد شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها