معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد:

شکل‌گیری ۱۲۱۸هیات اجرایی انتخابات درکشور

معاون سیاسی وزیر کشورگفت:یک هزارو۲۱۸هیات اجرایی انتخابات در کشورشکل گرفته و برابرقانون ازسوی هیات نظارت ذیل شورای نگهبان تایید شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۶۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛سیدمحمدتقی شاهچراغی،درنشست ستادانتخابات استان کرمان با اشاره به روزهای پایانی تطبیق مدارک داوطلبان درمراجع شش‌گانه و رسیدگی به اعتراض داوطلبان گفت:تا 26مهر ماه پاسخ اعتراض داوطلبان داده می‌شود و ازروز 27 مهر ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.  

وی تصریح کرد:داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که کدتائیدیه را دریافت کرده‌اند،تا سوم آبان ماه فرصت دارند تا دربازه زمانی هشت صبح تا 18 نسبت به ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.

معاون سیاسی وزیرکشور افزود:تاکنون به واسطه اقداماتی که درراستای مراحل اجرایی ستاد انتخابات در استان‌ها شکل گرفته،یک هزار و 218هیات اجرایی درکشور شکل گرفته و برابرقانون ازسوی هیات نظارت ذیل شورای نگهبان تایید شده‌اندو کرمان نیز از استان‌های موفق در این زمینه است.

شاهچراغی،با بیان اینکه طبق قانون یک هشتم حوزه‌های انتخابیه باید انتخابات الکترونیکی برگزارکنند، خاطرنشان کرد:دربرگزاری انتخابات به لحاظ اجرا تا الان کمبودی وجود ندارد و مقدمات موردنیاز در حال انجام و دستگاه‌ها درحال بروزسانی هستند. 

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت:انتخابات حق الناس است و ما مسئول رعایت این حق‌الناس هستیم.مجریان،ناظران و داوطلبان باید این حق‌الناس را رعایت کنند و برای این کار باید برابر قانون عمل کرد. 

شاهچراغی افزود:انتخابات را خود مردم برگزار می‌کنند،نزدیک به 800 هزارنفر از مجموعه‌های مردمی شامل دانشجو،معلم،روحانی،کارگر،کشاورز و کارمندو سایراقشار درشعب اخذرای،برگزاری انتخابات را به عهده دارند.
 
معاون سیاسی وزیر کشور ازپیش‌بینی 65هزار شعبه اخذرای در سراسر کشورخبر دادو گفت:مشارکت عمومی درصحنه های مردم سالاری دینی کشور و نمایش همبستگی ملی موجب پیشرفت کشور می شود و یکی از مظاهر ایستادگی مقابل نظام سلطه،مشارکت در انتخابات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها