«جام‌جم» از زندگی و فعالیت‌های مرحوم طلال سلمان، بنیانگذار السفیر گزارش می‌دهد

بدرود یار دیرین مقاومت

«جام‌جم» از یک مجموعه معمایی گزارش می‌دهد

جراح دیوانه مهمان خانه شماست

تلویزیون همیشه تلاش کرده با روی آنتن بردن مجموعه‌ها و فیلم‌های به‌روز، مخاطبان را با جدیدترین قصه‌ها همراه کند. بخشی از این تلاش، با دوبله فیلم‌های روز اتفاق افتاده است. واحد دوبلاژ سیما تلاش کرده در چند وقت اخیر با انتخاب درست سریال‌ها و فیلم‌هایی که انتخاب اول مردم بوده، محتوای جذابی روی آنتن ببرد.
تلویزیون همیشه تلاش کرده با روی آنتن بردن مجموعه‌ها و فیلم‌های به‌روز، مخاطبان را با جدیدترین قصه‌ها همراه کند. بخشی از این تلاش، با دوبله فیلم‌های روز اتفاق افتاده است. واحد دوبلاژ سیما تلاش کرده در چند وقت اخیر با انتخاب درست سریال‌ها و فیلم‌هایی که انتخاب اول مردم بوده، محتوای جذابی روی آنتن ببرد.
کد خبر: ۱۴۲۱۲۱۷
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

برهمین اساس قراراست مجموعه جراح که به تازگی دوبله شده، پخش شود تا مجموعه دیگری از حوزه پزشکی مقابل چشم مخاطبان قرار گیرد.

مدیر دوبلاژ این کار که قرار است از امروز روی آنتن برود، افشین زی‌نوری است. در‌گزارش پیش رو، قصه و بازیگران این مجموعه معمایی و هیجان‌انگیز را مرور کردیم. 

به گزارش جام‌جم، تاکنون مجموعه‌های بسیاری با محوریت پزشکی یا بیمارستان روی آنتن رفته که بخشی از آنها دوبله بوده است. به طور کلی استقبال از این نوع مجموعه‌ها به دلیل هیجان و ضرباهنگ تندی که دارد، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. درست مثل سریال بیمارستان که پیش از این دوبله و پخش شده بود و با وجود ریتم کندی که داشت، مخاطبان را با قصه اصلی آن همراه کرد. سریال دیگری که شاید بتوان از سال‌های دور نام برد، مجموعه پرستاران بود که در زمان خود توانسته بود بسیاری از تماشاگران را به سمت خود جذب کند.
   
قصه یک جراح
حالا سریال معمایی و هیجان‌انگیز جراح قرار است روی آنتن برود تا مجموعه دیگری از این سریال‌های مرتبط با حوزه پزشکی، از تلویزیون پخش شود. قصه مجموعه جراح به زندگی و کار ایلیا لادیگین برمی‌گردد که عاشق جراحی است و به همین دلیل به مدرسه پزشکی می‌رود. قصه فیلم زمانی اوج می‌گیرد که ایلیا با بحران‌های متعددی روبه‌رو می‌شود. همسرش به طور ناگهانی از دست می‌رود و پسرش هم او را به دلیل فوت مادرش مقصر می‌داند، به همین دلیل پدرش را ترک کرده و با مادربزرگش زندگی می‌کند. انگار تنها شغل ایلیاست که می‌تواند برایش درمان باشد. اما ناگهان اتفاقی می‌افتد که شاید کابوس همه جراح‌هاست. لرزش دستش آغاز و برای انجام کار محدود می‌شود. ناگهان پیشنهادی به او می‌شود که برای یافتن راز مرگ همسرش کمک‌کننده است. جراح روایتی از چشم و هم چشمی‌های دنیای پزشکان است که بعد از لغزش جراح معروف، خودش را بیشتر از قبل نشان می‌دهد. قصه جراح در عین هیجان و ماجراجویی‌هایی که دارد، آمیخته با درام و قصه‌هایی است که رنگ و بویی از عشق دارد. النا نیکولاوا، کارگردان این مجموعه به واسطه تسلطی که به حوزه نگارش دارد، توانسته قصه این سریال را به شیوه‌ای متفاوت و گیرا برای مخاطب به نمایش بگذارد. نگارش فیلمنامه اما در دست والریا پودوروژنووا و ناتالیا پاخوموا بوده که تلاش کرده‌اند بحران ایجاد شده برای یک جراح را به درستی به نمایش بگذارند. 
   
نقش‌آفرینان حرفه‌ای
نقش اصلی سریال یعنی جراح را پاول تروبینر، بازیگر روس ایفا می‌کند که متولد ۲۰نوامبر۱۹۷۶ در مسکوست. او سابقه بازی در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون جاده‌ای به سوی کالواری، سینما و کاترین بزرگ را در کارنامه هنری خود دارد. او در این مجموعه توانسته بحران ایجاد شده برای یک جراح را به‌شکلی گیرا برای مخاطب به نمایش بگذارد. بازیگر دیگری که در مجموعه جراح نقش‌آفرینی کرده‌، پولینا آگوریواست که به گفته منتقدان در خلق نقش‌های متفاوت مهارت بسیاری دارد و تاکنون نقش‌های درام بسیاری داشته و بازی کرده است. بازیگر دیگری که در این مجموعه بازی می‌کند، بوریس کامورزین است که در فیلم مای‌جوی بازی کرده و توانمندی خود را برای تماشاگران به اثبات رسانده بود.

صداهای ماندگار، جراح را دوبله کرده‌اند
سریال جراح قرار است از امروز جایگزین سریال تاخیر در عدالت شبکه پنج سیما شود.جراح محصول۲۰۱۹ کشور روسیه به کارگردانی النا نیکولاوا است که در ۱۶قسمت ۴۵دقیقه‌ای روانه آنتن می‌شود. سریال جراح هر روز ساعت۱۹ از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت۲۳ خواهد بود. مدیر دوبله این سریال افشین زی‌نوری است. از صداپیشگان این مجموعه می‌توان به رضا آفتابی، بابک اشکبوس، ارغوان افراسیاب، مهرخ افضلی، آزاده اکبری، رضا الماسی، فاطمه برزویی، نگین سادات بنی‌عقیل، علی بیگ‌محمدی، ارسلان جولایی، امیر حکیمی، جمیله رستگاران، شیرین روستایی، آرزو روشناس، منوچهر زنده‌دل، لادن سلطان‌پناه، ابوالفضل شاه‌بهرامی، داود شعبانی‌نصر، پریا شفیعیان، سعید شیخ‌زاده، محمد صادقیان، مهسا عرفانی، بهروز علی‌محمدی، کوروش فهیمی، پویا فهیمی،امیرصالح کسروی،نسرین کوچک‌خانی، علی‌همت مومیوند، بهمن هاشمی، علیرضا ناصحی، صنم نکواقبال و افشین زی‌نوری اشاره کرد که این مجموعه را به یک تصویرماندگار و تماشایی تبدیل کرده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها