وی افزود: برخی پلتفرمها سالهاست به اشکال گوناگون در رسانهها هزینه میکنند، این هزینه زمانی برای اثبات خود و بیشتر اوقات برای نفی دیگران و تخریب سازوکارهای قانونی است. اینکه منشأ این پولها نیز کجاست، خودش سوالی است که نهادهای مربوط باید به آن پاسخ دهند.مدیرمسئول روزنامه جامجم در ادامه گفت: یک زمانی برخی تهیهکنندگان سریالهای نمایش خانگی پولهای آلوده حاصل از فساد اقتصادی را وارد سریالسازی و سینما کردند و اکنون برخی پلتفرمها این نوع پولها را در رسانهها هزینه میکنند تا خود را سفید کنند. این پولها در توییتر و سایر شبکههای اجتماعی و برخی پیامرسانها و حتی روزنامهها، خرج وایرال کردن برخی محتواها و تولید بعضی هشتگها، مقالات و نوشتههای خاص در رسانهها میشود.
وی در مورد فعالیتهای ساترا گفت: سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی یا ساترا، یک نهاد حاکمیتی وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت تنظیمگری رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را برعهده دارد اما در ماههای اخیر با گسترش فعالیتهای این مجموعه، هجمههای گستردهای را علیه این نهاد قانونی شاهد هستیم.
گیوهکی در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی پلتفرمها نهتنها برای مخاطب خود ارزشی قائل نیستند، بلکه بهجای دغدغه فرهنگی، تمرکزی آشکار بر فعل ضدفرهنگی دارند. طبق قانون، پلتفرمها موظفند قبل از تولید و انتشار مجموعههای نمایش خانگی، اقدام به اخذ مجوز از ساترا به عنوان نهاد قانونی در فضای مجازی کنند؛ در این بین اگر پلتفرمی اقدام به رفتارهای غیرقانونی کرد، ساترا میتواند از ابزارهای قانونی برای جلوگیری از این اقدامات استفاده کند.
وی افزود: هجمههای رسانهای علیه ساترا و اقدامات این سازمان درحقیقت مخالفت با این اصول قانونی بوده و مخالفت با ساترا یا صداوسیما بهانهای برای قانونگریزی بهشمار میرود.
روزنامه جام جم
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد