بارش‌های سنگین و گسترده در کشور | فعالیت ‌قویترین سامانه بارشی سال ‌‌
جام جم آنلاین از افزایش بارش‌ها و مخاطرات جوی در روزهای پیش‌رو گزارش می‌دهد

بارش‌های سنگین و گسترده در کشور | فعالیت ‌قویترین سامانه بارشی سال ‌‌

شرکت آب منطقه‌ای تهران هشدار داد؛

مراقب سیلاب‌های پیش رو باشید

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای پیش رو هشدار داد و اعلام کرد: تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه‌ها ممنوع است و شهروندان باید مراقب باشند.
کد خبر: ۱۳۹۶۳۷۷

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت نیرو، با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار سطح نارنجی این سازمان مبنـی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) تا روز چهارشنبه (۱۲ بهمن ماه) در استان‌های تهران و البرز، بارش باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و پدیده بهمن پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در رودخانه ها و مسیل‌ها وجود خواهد داشت.

شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه‌های ‏استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امور منابع آب تابعه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر این ‏شرکت به‌منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ ها خطرآفرین و حتی مرگبار است.

توقف و نصب‌ نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌ های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای دستگاه‌های اجرایی مربوط، رسانه‌ها، مسوولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید موردتوجه جدی شهروندان قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها