
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
تیتراژ کارتون این طوری شروع میشد که عروسک خمیری به نام "پلاستو"در حال قدم زدن روی میز تحریر به یکباره ازحفره ای که روی میز بود،به داخل جا میزی میافتاد.هر کاری میکرد نمی توانست بیرون بیاید تا اینکه مداد قرمزجلومی آمد وعروسک دست میانداخت دور نوک مداد وخودش را بالا میکشید. یادتان هست وقتی قهرمی کرد لای تراشههای مداد قایم میشد؛بعضی وقتها هم همان جا خوابش میبرد.وقایع داستان درارتباط با او ودوستانش یعنی خط کش،مداد،پاک کن،قیچی،چسب مایع وسوزن بود.محل زندگی این وسایل هم جامدادی دخترمو بلوندی به نام "توشیا" بود که در بعضی از قسمتها او را میدیدیم. یکی از قسمتها ماجرای حمله سوزن به لوازم التحریر بود.دراین میان پاک کن نقش سپر را برای عروسک خمیری بازی میکرد. بعد از اینکه حمله سوزن به پلاستو بی نتیجه شد به سمت چسب مایع رفت و ضربات مهلکی به او وارد کرد.دراین لحظه دو پاک کن،خط کش را درنقش برانکا جلوآوردند وبعد از اینکه پلاستو زخمهای چسب مایع را با چسب کاغذی پانسمان کرد او را به جامدادی منتقل کردند.البته ماجرا به همین جا ختم نمی شد چون از مالیده شدن چسب مایع به لوازم التحریر آنها به هم چسبیده شده بودند،در نهایت گره ماجرا به دست توشیا باز شد.
این کارتون لهستانی به شیوه استاپ موشن تولید شده بود.
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی خواندنی با محمد بلوری، پدر حادثه نویسی ایران:
تپش از ارتکاب جرائم خشن ازسوی اتباع غیرمجاز گزارش میدهد
عضو هیات رئیسه مجلس در گفتوگو با «جامجم»:
در گفتوگوی «جامجم» با احسان جانمی، کارگردان حاضر در فجر چهل و یکم بررسی شد
روایت مسعود طیبی از اجرای نمایش «افلیا» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر
گفتوگوی «جامجم» با دبیر کل جشنواره هنرهای تجسمی فجر