گفت‌و گو با مردی که 44 سال پیش در جام جهانی بازی می‌کرد

منتظر اتفاق تاریخی باشید

تیم‌ملی جدی و باانگیزه برای دیدار با انگلیس آماده می‌شود

امضای کی‎روش پای همه چیز

جدیت و سکوت و البته کمی چاشنی شوخی و خنده. این توصیفی از شرایط تمرینات تیم‌ملی فوتبال ایران است. کی‌روش هم همین اول کار نشان داد که در جام‌جهانی چه‌کاره است. او در نشست خبری امضای مربیگری‌اش را پای صحبت‌هایش انداخت و گفت تیمش در همین جام‌جهانی «گل بخور» نیست. گل نخور بودن تیم‌ملی فوتبال ایران را کناری می‌گذاریم و نیم نگاهی هم به خط حمله تیم‌ملی می‌کنیم. جایی که طارمی قرار دارد و آزمون. شاید فرصتی هم برای انصاری‌فرد باشد. آن‌گاه متوجه می‌شویم این تیمی که به تعبیر کی‌روش «گل بخور» نیست در نقطه مقابل می‌تواند «گل بزن» هم باشد. وای که این ویژگی‌ها در دیدار با انگلیس هم محقق شود. شاهکاری در راه است؟ به هرحال امضای کی‌روش پای همه چیز دیده می‌شود؛ از صحبت‌هایش تا نحوه بازی کردن تیم‌ملی.
کد خبر: ۱۳۸۷۳۲۵

باخت تمرینی

تیم‌ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از آغاز جام‌جهانی به مصاف تیم‌ملی تونس رفت و با دو‌گل شکست خورد. کی‌روش این دیدار را کاملا «تمرینی» قلمداد می‌کند و اصلا به دیدار با تونس به چشم یک مسابقه رسمی فوتبال نگاه نکرده است. او به آنچه می‌خواست رسید و بار دیگر بازیکنانش را در معرض محک جدی قرار داد و شاید کمی بیشتر به این نتیجه رسید که تیم را با چه ترکیبی مقابل انگلیس به میدان بفرستد. شمارش معکوس برای دیدار با انگلیس آغاز شده و حالا کی‌روش دیگر می‌داند چه‌کار باید بکند. نکته دیگر این‌که او در این روز‌ها تا توانست علیه حواشی از خودش نیروی دافعه بسیار قدرتمندی نشان داد.
۳۰ بازیکن مقابل تونس به میدان رفتند. ابوالفضل جلالی که به تیم حریف پنالتی داد در این دیدار اخراج شد.

روحیه بالا در تمرینات تیم ملی

نخستین تمرینات تیم ملی فوتبال ایران با رسیدن لژیونر‌ها در سالن وزنه‌برداری برگزار شد، اما جلسات بعدی تمرینی در زمین چمن بود. ملی پوشان به دو گروه تقسیم می‌شوند و در این میان به دفعات جای خود را با هم عوض می‌کنند. تمرینات هم شامل برگزاری مسابقات تمرینی با زمان‌های کوتاه است و هم دیگر تمرینات کششی و انعطافی. دویدن و دیگر حرکات ورزشی هم مشتمل بر تمرینات تیم ملی فوتبال ایران است. سپس آقا وسط و دویدن دور زمین برای گرم کردن بدن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

در حین برگزاری تمرین تیم ملی ایران، پنج جنگنده بر فراز آسمان دوحه به پرواز در آمدند و کی‌روش و بازیکنان برای لحظاتی به آن‌ها خیره شدند. اما مهم‌تر از نوع تمرینات روحیه و انگیزه بالای ملی‌پوشان است. سکوت و جدیت عجیبی در حین تمرینات وجود دارد و کسی که بیشتر از همه صحبت می‌کند، کی‌روش است. بعد از تمام شدن دور‌های مختلف تمرینی ملی‌پوشان گاه با هم شوخی می‌کنند و صحبت‌هایی هم بین آن‌ها رد و بدل می‌شود. فضای خوبی در تمرینات وجود دارد و به نظر می‌رسد این تیم حداقل از لحاظ روانی مهیای حضور در دیدار با انگلیس است. تمامی بازیکنان در اختیار کی‌روش هستند و خیال این مرد پرتغالی هم راحت است.
نکته دیگر این است که بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران به دقت زیر نظر رسانه‌های خارجی هستند که البته حساب مهدی طارمی از همه جداست. برخی رسانه‌ها حسابی او را زیر ذره‌بین گذاشته‌اند. قدوس، امیری و بیرانوند در دو روز اخیر و در مصاحبه با رسانه‌های خارجی تاکید کرده‌اند تیم‌ملی کاملا آماده مصاف حساس و بزرگ با تیم انگلیس است. ملی‌پوشان بعد از این‌که تمرینات را پشت سر می‌گذارند به هتل الریان برمی‌گردند.

مهدی طارمی:

برای صعود همه کار می‌کنیم

مهدی طارمی مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران در گفتگو با سایت فیفا عنوان کرد: برای ما تیم‌ملی رسیدن به مرحله حذفی بسیار بزرگ است و برای رسیدن به آن همه کار خواهیم کرد. البته مشکلاتی پیش رو هست، اما همیشه نکات مثبت و منفی وجود دارد. همه بازیکنان، مربیان و فدراسیون تلاش خود را می‌کنند تا تیم‌ملی را به بهترین شکل برای جام‌جهانی آماده کنند. من احساس خوبی برای این مسابقات دارم، زیرا شاهد تلاش تیم بوده‌ام. صعود به مرحله حذفی برای اولین بار برای هواداران ما معنی زیادی دارد و باعث افتخار ماست.

علیرضا جهانبخش:

کل تیم آماده است

علیرضا جهانبخش در نشست خبری که برخی سعی داشتند آن را با حاشیه گره بزنند، گفت: کل تیم آماده هست و قطعا همه بچه‌ها همه تلاش‌شان را می‌کنند تا در این مدت کوتاه بتوانند تاثیرگذار باشند و اولین بازی‌مان را با قدرت شروع کنیم. در این نشست خبری خبرنگاری انگلیسی از جهانبخش در رابطه با احتمال شادی نکردن بازیکنان ایران پس از گل‌های احتمالی یا نخواندن سرود ملی ایران پرسید که او جواب داد: فکر می‌کنم اگر هم‌گروه نبودیم، این سوال پرسیده نمی‌شد، اما الان تمام تمرکز من و هم‌تیمی‌هایم روی تیم‌ملی است. درباره شادی پس از گل پرسیدید که یک مساله شخصی است و هر بازیکن برای خودش یک شادی متفاوت دارد.

علیرضا بیرانوند:

تاریخ‌ساز می‌شویم

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر نیز در نشست خبری گفت: با تمرینات و بازی‌های تدارکاتی مثل بازی با اروگوئه و تونس که پشت سر گذاشتیم، نشان دادیم می‌خواهیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. مطمئن باشید که آمده‌ایم تاریخ‌سازی کنیم.

بیرانوند هم که با سوال یک خبرنگار انگلیسی مبنی بر شادی کردن یا نکردن بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران بعداز گلزنی روبه‌رو شده بود گفت: بحث شادی یک مساله شخصی است. وقتی که اینجا هستیم، یعنی آمده‌ایم تا مردم ایران را خوشحال کنیم، چون تیم ملی برای ایران است. وقتی ما اینجا آمده‌ایم، یعنی پایبند هستیم تا بتوانیم همه مردم ایران را خوشحال کرده و برای اولین بار صعود کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد.


کریم انصاری‌فرد:

اتفاقی تاریخی باهم تیمی‌هایم رقم می‌زنیم

کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم‌ملی فوتبال در نشست خبری روز جمعه در قطر پیش از نخستین بازی تیم‌ملی مقابل انگلیس در جام‌جهانی گفت: همیشه نسبت به تعهدم پایبند بودم و همیشه سعی کردم بهترین عملکردم را در زمین داشته باشم. طبیعتا همین طور که سه دوره بازی کردم، تجربه‌های زیادی به لحاظ تیمی و انفرادی کسب کردم.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را در زمین داشته باشیم. من تجربه زیادی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کسب کردم و سعی می‌کنم این تجربه را در اختیار بازیکنان جوان تیم قرار بدهم. همان‌طور که در ابتدای صحبتم گفتم در این دوره حضور داریم تا از گروهمان صعود کنیم. تا آخرین لحظه بازی سوم دست از تلاش برنمی‌داریم؛ هم من و هم هم‌تیمی‌های عزیزم. ما می‌خواهیم این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا، مهاجم تیم‌ملی پس از این که با سوالی مشابه سوال دیروز رسانه‌های انگلیسی از علیرضا جهانبخش مواجه شد، تصریح کرد: مطلبی را می‌خواهم بگویم. اتفاقی که در کنفرانس مطبوعاتی افتاد، این است که همان‌طور که ما گفتیم تیم ما همیشه به تیم بودن، زبانزد است.

به خاطر همین من و باقی بازیکنان سعی کردیم از یکدیگر دفاع کنیم و واقعیت‌ها را بگوییم. این که شما هر روز یک سوالی می‌پرسید، هیچ مشکلی ندارد. ما احترام می‌گذاریم و همان‌طور که الان حضور داریم و روز‌های قبل هم پاسخگو بودیم. همان‌طور که وظیفه من است که در جام‌جهانی بازی کنم، وظیفه شما هم سوال پرسیدن است. من قویا از علیرضا جهانبخش دفاع می‌کنم حتی با وجود این که اینجا نیست. به خاطر این که سوالی از او پرسیده شد، دقیقا همین سوالی است که الان از من پرسیده شد.

البته نمی‌دانم خود ایشان بوده یا نه.
او درباره حضور تماشاگران ایرانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: قطعا باعث افتخار من، کشورم، بازیکنان و مردم است. همانطور که مرد‌ها و بانوان ما به استادیوم می‌آیند، این‌ها برادران، خواهران، پدران و مادر ما هستند. این جام‌جهانی برای ما نیست بلکه برای کل دنیا مانند کشور من است. هیچ استثنایی وجود ندارد. ما همیشه برای مردم‌مان بازی کردیم و هیچ قشری از این موضوع مستثنا نیست. همیشه باعث افتخار بوده و تشکر می‌کنم که این سوال پرسیده شد. با تمام احترام به تمام هواداران و کشور‌های دنیا‌ می‌دانیم که ایران یکی از بهترین هواداران و تماشاگران خوب دنیا را دارد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها