گزارش «جام‌جم» از آخرین جزئیات سریال مسعود ده‌نمکی

آزادی مشروط در مرحله تدوین و ساخت‌موسیقی

وقتی کرونا نفسگیر شد

از اواخر سال۱۳۹۸ که کرونا به‌کشورمان رسید، عزیزان زیادی را از دست دادیم که هنرمندان و چهره‌ها هم از این قاعده همه‌گیر، مستثنی نبودند. چنگال کرونا بر گلوی هنر، اقتصاد و سلامت جامعه‌فشرده بود و برای بسیاری نفسگیر شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۳۲
نویسنده پژمان کریمی - کارشناس رسانه
مجال نیست که بشود نام تک‌تک چهره‌ها را مرور کنیم. به همین علت از برخی چهره‌ها که در فضای تلویزیون حضور داشتند و بر اثر ابتلا به این بیماری با صحنه زندگی خداحافظی کردند، یاد کردیم.

یکی از بازیگرانی که بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا از دنیا رفت، زنده‌یاد علی سلیمانی است. این بیماری که غالبا برای افراد سالخورده خطر محسوب می‌شد، سلیمانی را ناباورانه از عرصه نمایش کشورمان گرفت. این بازیگر با اوجگیری این ویروس، به کما رفت و پس از مدتی در ۲۱مرداد۱۴۰۰ درگذشت.

از دیگر چهره‌های قربانی کرونا، زنده‌یاد علی انصاریان فوتبالیست، مجری و بازیگری بود که درگذشتش با واکنش‌های بسیاری همراه شد. این بازیگر مدتی پس از دوست و همکارش زنده‌یاد مهرداد میناوند از دنیا رفت. انصاریان ۱۵بهمن۱۳۹۹ درحالی جانش را از دست داد که ویدئو‌هایی از او دست به دست می‌شد که در آن‌ها به صراحت آرزو کرده بود پیش از مادرش، طعم مرگ را بچشد.

این آرزو و برآورده شدن آن، تاثر مردم و به ویژه دوستدارانش را از مرگ او افزون می‌کرد. زنده‌یاد سیامک اطلسی، بازیگری که ایفای نقش در یک سریال با موضوع کرونا را در کارنامه دارد، بر‌اثر درگیری با همین ویروس از دنیا رفت. این بازیگر، صداپیشه، نویسنده و کارگردان ۴مهر۱۴۰۰ حیات را بدرود گفت. از او در قاب جادو سریال‌های پدرسالار، از یاد‌ها رفته، هست و نیست، هشت و نیم دقیقه، تعبیر وارونه یک رویا، مختارنامه و... به یادگار مانده است. زنده‌یاد پرویز پورحسینی از دیگر پیشکسوتان آثار نمایشی است که کرونا جانش را گرفت. او که بازی‌اش را در سریال‌های شب دهم، طلسم‌شدگان، بچه مهندس، بیگانه‎‌ای با من است، مختارنامه، شیدایی، هفت سنگ و... را به خاطر داریم، سال ۱۳۹۹ درگذشت. ۲۴آبان آن سال بود که در خبر‌ها خواندیم، پرویز پورحسینی مبتلا به ویروس کرونا شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است. وی پس از چند روز مبارزه با بیماری، ۷ آذر۱۳۹۹ در بیمارستان فیروزگر تهران در ۷۹سالگی با جهان فانی وداع کرد.
صدا‌های ماندگار بسیاری هم با کرونا خاموش شدند؛ از جمله آن‌ها زنده‌یاد چنگیز جلیلوند، دوبلور پیشکسوت و نامی بود. این هنرمند در سینما و تلویزیون به شخصیت‌های زیادی جان داد و صدای بسیاری از چهره‌های شاخص سینما همچون مارلون براندو بود. او هم از قربانیان سال ۱۳۹۹ بود و ۳ آذر همان سال‌درگذشت.
نام تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی شوخی‌شوخی و همچنین مجموعه پویانمایی دیرین دیرین هم جزو قربانیان کرونا ثبت شده است. مردی که آثار جالب توجهش در فضای پویانمایی کشور به یادگار مانده است. زنده‌یاد محمد ابوالحسنی در سوم فروردین ۱۴۰۰ به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرد و در نهایت ۷ فروردین۱۴۰۰ درگذشت. از جمله انیمیشن‌هایی که وی در آن‌ها همگاری داشت، می‌توان به خیلی خطرناکه حسن، حیات‌وحش؛ حیوانات منقرض شده، تهران ۱۵۰۰ و... اشاره کرد. فرزانه معصومیان، مجری و گوینده رادیو و تلویزیون هم چهره دیگری است که می‌توان از او نام برد. زنده‌یاد معصومیان ۱۲‌مرداد۱۴۰۰ تسلیم حق شد. مخاطبان او را با اجرا در شبکه‌های رادیویی پیام، جوان، ایران، فرهنگ، قرآن و... همچنین در شبکه‌های تلویزیونی خبر، دو سیما و... به خاطر دارند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها