نگاهی به مجموعه تلویزیونی «باب‌المراد»

باب‌المراد؛ زندگی امام‌جواد (ع)

یادگار بزرگ، جاودان، رهنما و رهگشای عالم بشریت از سوی پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) برای امت خود، قرآن و عترت است و خاندان جلیل امامت و ولایت، همان عترت و قرآن گویای الهی هستند. پردازش هنری آموزه‌ها، باور‌های قرآنی، اوامر الهی، سیره نبوی و شخصیت، زندگی و مجاهدات امامان معصوم (ع) در تولیدات ادبی و فرهنگی به‌ویژه تلویزیونی و سینمایی از وظایف و رسالت‌های سترگ این رسانه‌های ملی/مردمی است که در این میان رسانه ملی پیوسته کوشیده در این مسیر، پر توان، فعال و پیشگام باشد.
کد خبر: ۱۳۸۰۷۸۰
نویسنده جبار آذین - منتقد و مدرس
تاکنون آثار متعدد و متنوع مستند و هنرمندانه درباره موازین شرعی، عرفی و مستندات تاریخی در خصوص شخصیت‌ها و زندگی چند تن از امامان کبیر و پیامبرگرامی اسلام به همت هنرمندان مسلمان و آزاده ساخته شده و در آن‌ها گوشه‌هایی از زندگی و سجایای ایشان تصویر شده است. در میان ایشان به یکی از این بزرگان مظلوم کمتر پرداخته شده است. مجموعه تلویزیونی «باب‌المراد» اثری هنرمندانه و شاخص در میان آثار دینی و مذهبی اسلامی است که سازندگانش کوشیده‌اند در آن روایتگر صادق، مستند و جذاب ابعاد شخصیت والا و زندگی امام جواد (ع) باشند که در کار خود به موفقیت هم رسیده‌اند.

نمایش و پخش این سریال در کشور‌های عربی و اکنون در ایران و از شبکه یک سیما و استقبال از آن، گویای این حقیقت است. باب المراد نوشته محمود عبدالکریم و به کارگردانی فهد میری با مشارکت هنرمندان پنج کشور سوریه، لبنان، عراق، ایران وکویت در ایران ساخته شده است. مجموعه‌ای که مضمون و محتوای درخشان مذهبی و دینی، وقایع تاریخی و مذهبی و ساختار خوب هنری، آن را مورد توجه علاقه‌مندان، مردم و دوستداران اهل بیت (ع) قرار داده است. در تولید این اثر فاخر که توسط شرکت کویتی میدل‌آپ پروداکشن ساخته شده است از ایران هنرمندانی مانند محمود رحمانی و احمد کاوری بازیگر، مجید میرفخرایی طراح دکور و صحنه و محمد اصفهانی خواننده تیتراژ و... همکاری کرده‌اند. باب المراد، اثری خوش‌ساخت، معناگرا، ارزشمند و مانا است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها