آیت الله هاشمی شاهرودی در بازدید از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه سیمای خانواده شبکه اول سیما گفت: قوه قضاییه توجه ویژه ای به مسایل و کیفیت رسیدگی به پرونده های مربوط به خانواده دارد.
کد خبر: ۱۳۷۹۵۳

رییس قوه قضاییه با تاکید بر حفظ کانون گرم خانواده یادآورشد: از هم پاشیدن خانواده ضایعات اجتماعی و خانوادگی بسیار زیادی در پی دارد.
وی با اشاره به تاکید قران کریم بر لزوم حکمیت برای حل مشکلات خانوادگی افزود: مسایل خانواده و مشکلات خانوادگی نباید بصورت دستوری و از طریق دستگاه قضایی حل شود بلکه باید بر اساس اموزه های دینی از طریق داوری ،صلح ،سازش و حکمیت برطرف شود.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در قران کریم و آموزه های دینی طلاق نهی و بر جلوگیری از آن تاکید شده است اضافه کرد: در آموزه های دینی طلاق به شاخصه های دقیقی محدود شده است تا هیچ یک از دو طرف متضرر نشوند.
هاشمی شاهرودی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر جلوگیری از طلاق تصمیم گیری در این باره به دادگاه محول شده است تا ظلمی به دو طرف نشود.
وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم تمام ایده های بلند اسلامی درباره خانواده را اجرایی کنیم افزود: قانون خانواده که به کمک نمایندگان مجلس در قوه قضاییه درباره حقوق همسر و فرزندان تدوین و اماده شده برای بررسی به دولت و مجلس ارائه شده است.
رئیس قوه قضاییه با تبریک هفته قوه قضاییه به مردم و دست اندرکاران دستگاه قضایی گفت: برنامه های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده است که برگزاری همایش دو روزه حقوق شهروندی در قوه قضاییه با همکاری وزارت اطلاعات و وزارت کشور و حضور رئیس جمهور یکی از این برنامه هاست.
وی دیدار خانواده شهدای هفتم تیر و دست اندارکاران دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری و بهره گیری از فرمایشات ایشان را از دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه برشمرد و یاداورشد : ادای احترام به شهدای قوه قضاییه و شهید دکتر بهشتی که نقش مهمی در شکل گیری قوه قضاییه داشت از برنامه های هفته قوه قضاییه است.
رئیس قوه قضاییه گفت: در هفته قوه قضاییه مدیران قضایی استان ها در نماز جمعه های مراکز استانها و مراسم مختلف به ارائه گزارش درباره عملکرد یکساله خود می پردازند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها