نگاهی به سریال زیر هشت که از آی‌فیلم پخش می‌شود

تصویری از واقعیت‌های تلخ اجتماع

مجموعه تلویزیونی «زیر هشت» از‌جمله سریال‌های شبانه تلویزیونی پرمخاطبی است که به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری اواخر دهه ۸۰ از شبکه اول سیما روی آنتن رفته بود و حالا این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۵۲۳
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه
به گزارش جام جم آنلاین، این سریال که مملو از اتفاقات ریز و درشت است، بیان تصویری داستانی است که از دل زندگی مردم برآمده و لاجرم بر دل هم می‌نشیند. گرچه در برخی صحنه‌ها به لحاظ پرداخت و کارگردانی، کاستی‌هایی دارد و نباید آن را نادیده گرفت، اما با وجود این، مجموعه برای مخاطبان تماشایی است. شخصیت عطا در مجموعه زیر هشت قصد دارد علاوه بر تحمل حبس جرم‌های مرتکب شده، بیگناهی خود را در مورد جرم‌های مرتکب نشده نیز ثابت کند و همین تناقض در روایت داستان که نوشته سعید نعمت‌ا... است، جذابیت داستان و تلاش عطا برای اثبات بیگناهی او را بیشتر کرده است. زوج غفوری و مقدم که سال‌هاست در عرصه سریال‌سازی فعالیت زیادی دارند و سریال‌هایی همچون اغما، روز حسرت، رستگاران، پایتخت و‌... را ساختند، برای ساخت زیر هشت هم تلاش کردند تا با دست گذاشتن روی موضوعات اجتماعی بتوانند اثر تماشایی را برای مخاطبان تولید کنند. یکی از نکات قابل‌تامل در سریال زیرهشت نشان دادن لوکیشن‌هایی است که این اثر را متمایز کرده است و حتی می‌توان گفت که غفوری و مقدم با ساخت این اثر به تجربه‌های نوین دست پیدا کردند. در سریال زیرهشت، لوکیشن‌هایی همچون گرمخانه، محل دفن زباله‌ها و‌... نشان داده شد و همین باعث شد تا نسبت به دیگر مجموعه‌های تلویزیونی متفاوت باشد.

در سریال زیر هشت دیگر شاهد خانه‌های لوکس نیستیم و قصه کسانی روایت می‌شود که از قشر پایین و متوسط جامعه هستند. از دیگر ویژگی‌های سریال بهره بردن از بازیگران حرفه‌ای است. مقدم تلاش کرد یک گروه حرفه‌ای برای بازیگران این سریال انتخاب کند تا بتوانند از پس نقش‌های سخت و پیچیده‌ای همچون عطا، منیژه، منصور و‌... بر بیایند. همچنین تنوع در شخصیت‌پردازی‌ها از دیگر امتیازات این مجموعه است.

از سوی دیگر مخاطبان در سریال زیر هشت با اتفاقاتی در قصه رو‌به‌رو می‌شوند که برای مخاطبان باورپذیر است و همین در دیده شدن سریال بسیار اهمیت دارد. در واقع نعمت‌ا... در این اثر سعی کرده بود با قرار دادن داستانک‌ها در کنار داستان اصلی به جذابیت‌ها و گره‌های قصه اضافه کند تا داستان از ریتم نیفتد. درمجموع نقطه قوت اصلی زیر هشت، کارگردانی پخته مقدم است که عناصر را به‌درستی کنار هم چیده و خوب هدایت‌شان کرده است. بازی اغلب بازیگران هم خوب در‌آمده است که در این‌باره می‌توان به امیر جعفری بازیگر نقش عطا، کامران تفتی در نقش منصور و ... اشاره کرد. بازی‌ها یکدست نیست و لحن گفتار هر‌کدام با دیگری تفاوت دارد.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها