قیمت سکه | قیمت سکه در بازار

قیمت سکه کاهشی شد | قیمت سکه امروز چند؟

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۲۸۸

قیمت سکه در بازار چند؟ قیمت سکه کاهش یافت. روند کاهشی قیمت سکه ادامه دارد؟. آیا کاهش نرخ دلار در قیمت سکه تاثیری دارد؟ چه عاملی می تواند قیمت سکه را کاهش دهد؟.

امروز (۲۷ خرداد ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۳۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۴۳۱ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.100.000
سکه تمام طرح قدیم  14.400.000
نیم سکه بهار آزادی 8.400.000
ربع سکه بهار آزادی 5.400.000
سکه گرمی  3.200.000
اونس جهانی  یک هزارو 833 دلار و 13 سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.431.200
 

پیش بینی قیمت سکه

از نظر تحلیلگران بازار سکه دخالت جدی بازارساز در بازار دلار و کاهش قیمت دلار یکی از عوامل نزولی شدن قیمت سکه می باشد.از طرفی هم قیمت اونس طلا پایین آمد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی که در روز یکشنبه ۲۲ خرداد تا محدوده ۱۶ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان پیشروی کرده بود در روز سه شنبه به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. به عبارت دیگر در طی یکی دو روز اخیر قیمت سکه نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

دلار، قیمت سکه را پایین کشید

از نظر تحلیلگران بازار سکه دخالت جدی بازارساز در بازار دلار و کاهش قیمت دلار یکی از عوامل نزولی شدن قیمت سکه می باشد.از طرفی هم قیمت اونس طلا پایین آمد. فلز گران بهای جهانی تا پله اول کانال ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما دوباره به ۱۸۱۷ دلار رسید. معامله گران عامل دوم‌ کاهش قیمت سکه را به افت قیمت اونس طلا ربط می دهند.

به باور فعالان بازار در شرایط کنونی تنها عاملی که می تواند موجب افرایش قیمت سکه شود، رشد نرخ دلار است.قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته پایین رفت و همین امر موجب نگرانی سکه بازان شده است.

قیمت سکه در صورتی که مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کند می توان انتظار رشد در بازار سکه را داشت اما اگر این محدوده را از دست دهد می تواند تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان‌کاهش یابد.

عده ای از معامله گران به حباب سکه اشاره می کردند و معتقد بودند در شرایط فعلی ارزش ذاتی سکه در محدوه ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد و فاصله ارزش ذاتی با قیمت بازاری آن به بالای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در این شرایط عده ای می گفتند این امر می تواند زنگ خطری در بازار سکه باشد.

ریزش قیمت سکه با فرمان دلار و طلا

به باور فعالان بازار سکه، در صورتی که شیب نزولی نرخ دلار تندتر شود این امر می تواند زمینه ساز برگشت قیمت سکه به سطوح پایین تر هم شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه که در چند وقت اخیر با هیجان افزایش قیمت دلار در حال پیشروی بود روز گذشته آرام گرفت.

چرا قیمت سکه ریخت؟

نوسانات کاهشی قیمت دلار در روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه موجب شد تا قیمت سکه امامی به سمت کانال ۱۵ میلیون تومان عقب نشینی کند. البته قیمت اونس طلا هم بیش از ۱۷ دلار پایین آمد و این عامل در کنار کاهش قیمت دلار باعث شد قدرت معامله گران کاهشی تقویت شود.

به باور فعالان بازار سکه، در صورتی که شیب نزولی نرخ دلار تندتر شود این امر می تواند زمینه ساز برگشت قیمت سکه به سطوح پایین تر هم شود.

از نظر معامله گران سومین عامل کاهش قیمت سکه امامی را می توان به افت قیمت سکه رفاه ربط داد. دیروز قیمت سکه رفاه با کاهش 360 هزار تومانی به 16 میلیون 20 هزار تومان رسید.

حباب سکه هم که در روزهای گذشته بزرگ شده بود روز گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد و از نظر برخی از تحلیلگران این امر می تواند نشان دهنده کاهش هیجان خریداران باشد.

کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش ایرنا، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه امروز به ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۷۸ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان شد.

اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۷۹۸ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها