درپی اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) در هند؛

سفیر هند به وزارت خارجه احضار شد

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه، سفیر هند را به این وزارتخانه فراخواند و مراتب اعتراض دولت و مردم ایران را به سفیر هند ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۳۶۸۹۹۵
به گزارش جام جم آنلاین، درپی اهانت صورت گرفته در یک برنامه تلویزیونی کشور هند به پیامبر اکرم (ص)، عصر امروز سفیر هند در تهران توسط مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امورخارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به سفیر هند ابلاغ شد.

سفیر هند در کشورمان با اظهار تاسف و غیرقابل قبول خواندن هرگونه توهین به پیامبر اسلام، اعلام داشت این موضع حکومت هند که بیشترین احترام را به ادیان قایل است، نبوده و شخص اهانت کننده هیچ سمت دولتی نداشته و فقط جایگاه حزبی داشته و از این جایگاه هم اخراج شده است.

انتشار توئیت اهانت آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) توسط سخنگوی رسمی حزب حاکم هند که رهبر آن نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور است، سیل گسترده‌ای از واکنش اعتراض آمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

سیاستمدار مذکور در توئیت خود درباره علت ازدواج پیامبر اکرم (ص) با عایشه که کمتر از ۱۰ سال سن داشت سوال کرده بود که خشم کاربران را در جهان عربی و اسلامی برانگیخت. آن‌ها این سخن وی را تجاوز از خطوط قرمز دانستند و تاکید کردند که توهین به پیامبر (ص) تحت تاثیر سیاست نژادپرستانه مودی علیه مسلمانان است.

پس از بالا گرفتن این اظهارات توهین آمیز، منابع هندی امروز اعلام کردند که سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا در پی توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام برکنار شده است.

حزب حاکم هند با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر برکناری سخنگوی خود، تاکید کرد: ما به همه ادیان احترام می‌گ ذاریم و با ایدئولوژی‌هایی که به هر دین و عقیده‌ای اهانت می‌کند، مخالفیم.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ یک سایت هندی که به بررسی جرائم نژادپرستانه می‌پردازد، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد قربانیان خشونت در هند در ۱۰ سال گذشته، مسلمان بوده اند. در شرایطی که دولت افراطی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با اقدامات و سیاست‌های افراطی خود علیه مسلمانان، در تلاش برای حذف هویت و تاریخ اسلامی هند است، چندان بعید نیست که خشونت‌ها و تنش‌ها در هند حتی بیش از آنچه که تا کنون دیده شده، تشدید شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها